• يکشنبه ٦ بهمن ١٣٩٨-٠٩:٣٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٠٢٠
محسن هاشمی: 1-193

وحدت ارزشمند برخاسته از صداها و سلایق گوناگون است/ حمایت از فعالیت های فرهنگی نه تصدی گری فرهنگی از راهبردهای شورای پنجم است/ فضای فعلی رسانه ای در آستانه انتخابات حساس پیشرو باید تغییر کند

رییس شورای اسلامی شهر تهران با یاداوری ورود به اولین سال از دهه پنجم انقلاب بر ایجاد وحدت بین آحاد مردم تاکید کرد و افزود: وحدت، به معنای تک صدایی نیست. وحدتی ارزشمند است که برخاسته از صداها وسلایق گوناگون باشد، نه حذف و نشنیدن دیدگاههای مختلف و تکرار یک سلیقه ونظر.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی در ابتدای یکصدو نودو سومین جلسه شورا ضمن قدردانی از زحمات همکاران در شهرداری تهران که مخلصانه به کمک هموطنان سیلزده استان سیستان وبلوچستان شتافتند افزود:  در این شرایط سخت، این عزیزان که شاید صدای آهسته تری در رسانه ها و افکارعمومی داشته باشند اما محرومیت و رنج آنها بیشتر از سایر بخشهای کشور است، را تنها نگذاشتند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به مساله کمک شهرداری تهران به جشنواره فیلم فجر که این روزها در فضای مجازی مطرح شده است خاطر نشان ساخت:  این موضوع که مدیریت شهری بجای تصدی گری در فعالیتهای فرهنگی، به تسهیل وحمایت بپردازد از راهبردهای شورای پنجم است و با توجه به مخاطبان جشنواره که از شهروندان تهرانی هستند و بخش عمده هزینه استفاده از جشنواره را می پردازند، کمک مدیریت شهری که عمدتا در قالب اجازه استفاده از زیرساختها نظیر سالن، بیلبورد و امکانات فیزیکی است، اقدامی فرهنگی به شمار می آید، البته در گذشته، میزان کمک بیشتر و حجیم تر بوده است اما با توجه به شرایط اقتصادی مدیریت شهری و شفاف سازی، میزان کمک کاهش و شفاف شده است.

وی همچنین تاکید کرد: مدیریت شهری از انتقادات سازنده و توام با پیشنهاد برای بهبود کارایی واثربخشی فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی شهرداری استقبال می کند.  

محسن هاشمی با یادآوری اینکه در آستانه نخستین سال از دهه پنجم انقلاب هستیم گفت: سالی پرحادثه و دشوار را پشت سرگذاشتیم، انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری، امروز با چالش، مشکلات و تهدیدهای داخلی وخارجی مواجه است و موثرترین قدرت برای دفاع از انقلاب، وحدت، همدلی و همراهی همه نخبگان ومردم برای دفاع از ایران است.

وی با اعتقاد به اینکه وحدت، به معنای تک صدایی نیست افزود: وحدتی ارزشمند است که برخاسته از صداها وسلایق گوناگون باشد، نه حذف و نشنیدن دیدگاههای مختلف و تکرار یک سلیقه ونظر.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد هستیم در رسانه ملی و تریبونهای رسمی کشور، مطالبی نادرستی اظهار می شود، بخش قابل توجهی از مسئولان فعلی وگذشته نظام تخریب می شوند و حقایق تحریف می گردند اما امکان پاسخگویی متناسب و منصفانه فراهم نمی شود.

محسن هاشمی افزود: فضای فعلی، آنهم در آستانه انتخابات حساس پیشرو، که پرشور بودن انتخابات و میزان مشارکت بالا می تواند خطر تهدیدات را برای کشور کاهش دهد، باید در هفته های آینده تغییر کند و شورای محترم نگهبان با سعه صدر و افزایش دامنه تنوع سلیقه کاندیداهای تایید شده وصداوسیما، با ایجاد توزان و رعایت بیطرفی و انصاف در استفاده سلایق مختلف از رسانه ملی در این موضوع نقش کلیدی دارند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: