• يکشنبه ١٧ آذر ١٣٩٨-٠٩:٠٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٧٢٧
محسن هاشمی: 1-181

برای شنیدن انتقادات واعتراضات جامعه سعه صدر داشته باشیم

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روز دانشجو گفت: اگر ما نسبت به انتقادات واعتراضات دانشجویان، نخبگان، روزنامه نگاران و روشنفکران جامعه خود سعه صدر نداشته باشیم، آنگاه با اعتراضات خشونت بار سایر اقشار ناراضی و معترض که صدایی را برای طرح مطالباتشان نمی شوند، مواجه خواهیم شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی رییس شورا در ابتدای یکصدو هشتادو یکمین جلسه شورا ضمن گرامی داشت روز دانشجو گفت: این روز یادآور آرمانگرایی و فدارکاری جنبش دانشجو است. 66سال از 16 آذر سال 1332 که سه دانشجوی میهن پرست، در اعتراض به دخالتهای دولت آمریکا و سفر نیکسون به تهران در تظاهرات به شهادت رسیدند می گذرد، در این زمان، جنبش دانشجویی دچار فراز ونشیبهای زیادی گردیده و اکنون در حالت رکود بسر می برد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد:باید توجه داشته باشیم که اگر جنبش دانشجویی نشاط و پویایی خود را از دست بدهد و بعنوان یک جریان آرمانگرا و آزادی خواه، در جامعه نقش پیشرو و جلودار جریانات اجتماعی را ایفا نکند، سایر اقشار و طبقات اجتماعی که ترقی خواهی و روشنفکری جنبش دانشجویی را ندارند، محور اعتراضات و تحول خواهی اجتماعی خواهند شد.

وی یکی از دلایل نا آرامی های آبان ماه گذشته را تضعیف نقش جنبش دانشجویی و خالی شدن میدان تحول خواهی اجتماعی از جریانات مترقی دانست و افزود: که بعضا موجب میدان دارای جریانات خشونت طلب را ایجاد کرد.

محسن هاشمی خاطر نشان ساخت: اگر ما نسبت به انتقادات واعتراضات دانشجویان، نخبگان، روزنامه نگاران و روشنفکران جامعه خود سعه صدر نداشته باشیم، آنگاه با اعتراضات خشونت بار سایر اقشار ناراضی و معترض که صدایی را برای طرح مطالباتشان نمی شوند، مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: در طول دهه گذشته، صدای جریانات اجتماعی مترقی و پیشرو در جامعه ما ، کم رنگ شده و نسبت به منتقدان بی مهری و برخوردهای سخت صورت گرفته است و همین امر موجب به حاشیه رفتن و انزوا و یاس نخبگان و جریانات آرمانگرا و روشنفکر در جامعه شده که نمادی از آن را در عدم تمایل به ثبت نام ومشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشاهده می کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب که بارها وبارها بر لزوم وجود پویایی، نشاط و فعالیت انتقادی جنبش دانشجویی تاکید کردند افزود:  وظیفه دستگاههای نظارتی، امنیتی و قضایی است که این رهنمود را به واقعیت تبدیل کنند و احساس امنیت و آزادی را به جنبش دانشجویی و سایر منتقدان وروشنفکران داخل کشور که بدنبال اصلاح مشکلات و ناهنجاری های جامعه هستند، بازگردانند.

وی افزود: البته جنبش دانشجویی و نخبگان نیز باید آرمانگرایی را با واقع گرایی تلفیق کنند و بپذیرند که انزوا و یاس، مشکلی از جامعه حل نمی کند و تنها را اصلاح امورکشور، مشارکت و طرح دلسوزانه انتفادات و پیشنهادات سازنده است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: