• سه شنبه ٢٨ آبان ١٣٩٨-٠٩:٥٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٦١٢
محسن هاشمی متذکر شد: 1-177

طرح تفصیلی پایتخت پایش و تامین سرانه های خدماتی مد نظر قرار گیرد

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه بیش از 12 سال از تصویب طرح جامع و تفصیلی شهر تهران می گذرد گفت: طرح تفصیلی تهران باید پایش شود و تامین سرانه تاسسیات خدماتی و رفاهی در آن مد نظر قرار گیرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی در ابتدای یکصدو هفتادو همفتمین جلسه شورا با اشاره به اینکه بیش از 12 سال از تصویب طرح جامع و تفصیلی شهر تهران می گذرد گفت: این طرح و اسناد بعدی آن بازنگری نشده است.

 

به همین دلیل است که در بحث تامین سرانه های خدماتی بر اساس استاندارد اقدام اساسی نشده و کمبود هایی به ویژه در تاسیسات و تجهیزات  شهری اعم از سرویس های بهداشتی موجود است.

 

وی با بیان اینکه امروز روز جهانی سرویس بهداشتی است افزود: خوب بود شهرداری افتتاح چند چشمه سرویس های بهداشتی را در دستور کار می گذاشت و باید چند چشمه را تاکنون در پایتخت در نظر می‌گرفته ولی محقق نشده، هرچند که موضوع در کمیسیون ماده پنجم هم مطرح شده است.

 

محسن هاشمی تصریح کرد: موضوع سرویس بهداشتی نباید از دید جامعه و مدیریت شهری دور بماند، چراکه جامعه به سمت سالمندی است و کمبود سرویس بهداشتی نوعی معضل به شمار می‌رود.

 

هاشمی خاطرنشان کرد: مراکز پسماند منطقه‌ای، آتش نشانی، اورژانس شهری و بهداری‌ها نیز از جمله موضوعات دیگر است که باید مسئله تاسیسات و تجهیزات در آن مدنظر قرار گیرد.

 

وی تاکید کرد: طرح تفصیلی تهران باید پایش شود و تامین  سرانه تاسسیات خدماتی و رفاهی در آن مد نظر قرار گیرد.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران تهران در ادامه به بررسی نهایی لایحه درآمد های پایدار شهرداری ها در مجلس اشاره کرد و افزود:  لازم می دانم بگویم که همه کسانی که این موضوع را در مجلس پیگیری کردند اعم از نمایندگان محترم مجلس  و نمایندگان  تهران و شورای عالی استان ها و مخصوصا شخص اقای الویری وقت زیادی برای این منظور گذاشتند بر همین اساس به نظر می رسد  نتایج بسیار مناسبی برای مدیریت شهری داشته باشد.

 

وی ابراز امیدواری کرد این لایحه هر چه زودتر به تصویب برسد تا به عنوان یک اثر مهم از دولت و مجلس و شوراهای اسلامی و شورای عالی استان ها برای کشور باقی بماند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: