• سه شنبه ١٥ شهريور ١٤٠١-١٣:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥١١٥
سید جعفر تشکری هاشمی در واکنش به گزارش شهردار تهران مطرح کرد: 9-90

فعالیت تنها هزار و ۹۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر تهران نگران کننده است

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر با انتقاد از اینکه در بازدیدهای میدانی از برخی مناطق پروژه های عمرانی و زیرساختی هیچ پیشرفتی نداشته و حتی در بعضی موارد میزان پیشرفت پروژه ها صفر درصد بوده است تصریح کرد: مناطق ۲۲ گانه در تامین نقدینگی پروژه های زیرساختی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند

 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران سید جعفر تشکری هاشمی در نودمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در واکنش به گزارش شهردار تهران در صحن شورا ضمن قدردانی از زحمات صورت گرفته در یکسال گذشته گفت: در دعوت نامه امروز قرار بود شهردار تهران هم گزارشی از اقدامات صورت گرفته و هم اقدامات در دستور کار ارایه دهند، اما بخش زیادی از گزارش امروز مربوط اقدامات آینده بود که جا داشت این سهم بندی برعکس می‌بود تا بفهمیم در تهران بر اساس گزارش های آماری چه کارهایی صورت گرفته است.
تشکری هاشمی در خصوص آخرین وضعیت شرکت اتوبوسرانی نیز گفت: در ابتدای دوره جدید مدیریت شهری عنوان شد که بین ۲۰۰۰ الی ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در شهر فعالیت دارند اما هم اکنون این آمار به ۱۹۰۰ دستگاه رسیده که بسیار جای نگرانی دارد، درحالیکه قرار بود نوسازی و بازسازی اتوبوس ها تسریع شود اما متاسفانه هنوز محقق نشده است. 
وی با بیان اینکه  متاسفانه ۱۰ رام قطار شهری برای تعمیرات اساسی زمین گیر شده اند گفت: ۵ رام قطار معادل هزار میلیارد تومن تبدیل به قطعه یدکی شده که این وضعیت اصلا برای نگهداشت منطقی نیست.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر ادامه داد: بارها اعلام شده بیش از ۸۵ درصد ناوگان خط ۵ مترو نیارمند اورهال است همچنین یکصد کیلومتر برق بالاسری خط ۵ هم نیاز به بازسازی سریع دارد تا هر روز شاهد حوادثی جدید در این خط نباشیم. 
وی با اشاره به اینکه ۵۵ دستگاه اتوبوس از ابتدای آغاز به کار آقای زاکانی شهردار تهران تاکنون هنوز به ناوگان خدمات رسان اضافه نشده است بیان کرد: قرار بود در خصوص این ۵۵ دستگاه اتوبوس تهاتری صورت بگیرد تا بخش اندکی از مشکلات حل شود اما همچنان هیچ اتفاقی رخ نداده است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر ضمن ابراز امیدواری از وعده شهردار تهران مبنی بر ورود ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا مشکلات چندین ساله حمل و نقل پایتخت برطرف شود. از همین رو امیدواریم این وعده شهردار تحقق یابد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: