• سه شنبه ١ شهريور ١٤٠١-١٥:٢١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٠٣٤
امانی مطرح کرد: 11-88

فرسودگی و توزیع ناعادلانه سرانه‌های آموزشی؛ دو مشکل اساسی مدارس در پایتخت

عضو شورای اسلامی شهر تهران فرسودگی و توزیع ناعادلانه سرانه‌های آموزشی را دو مشکل اساسی مدارس در پایتخت اعلام کرد.

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران پس از استماع اظهارات مديركل محترم آموزش و پرورش شهر تهران گفت: به دو نکته اشاره می‌کنم که یکی بحث فرسوده بودن مراکز آموزشی و دیگری توزیع ناعادلانه سرانه‌های آموزشی است. بعد از حادثه پلاسکو جلسه‌ای در وزارت کشور تشکیل شد و در آنجا دسته‌بندی شد که اگر قرار است ساختمان‌های شهر تهران را ایمن‌سازی کنیم اولویت با کجاست، گفتند یکی  مراکز درمانی و دوم مراکز آموزشی است.
او ادامه داد: در بین مراکز آموزشی قدمت تعداد زیادی از مدارس در سطح محلات حتی به نزدیک صد سال می‌رسد و ناچار شدند برخی‌ها را پلمپ کنند تا بازسازی کنند. اما به هر دلیلی مثلا به خاطر کمبود اعتبار و بودجه این کار انجام نشده است.  از نظر کمبود مراکز آموزشی در سطح کشور، تهران استان دوم است و این مسئله در محلات کم برخوردار و جنوبی مشهودتر است.
امانی اضافه کرد: همه اقشار شهر تهران نمی‌توانند از مدارس غیر انتفاعی استفاده کنند؛ شهریه‌های سنگین چند ده میلیون تومانی دارد.  فقط افراد برخوردار و کسانی که در مناطق شمالی تهران زندگی می‌کنند، می‌توانند از این مدارس استفاده کنند و محلات محروم و کم برخوردار و جنوبی تهران از مدارس دولتی استفاده می‌کنند.
او ادامه داد: مردم محله سعیدآباد در منطقه 18، عباس آباد در شهرری، امامزاده عبدالله در منطقه 9، ارامنه در منطقه هفت و علی‌آباد جنوبی در منطقه 16 مشکل ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس دولتی دارند،  یا شیفتی و صبح و بعدازظهری هستند و یا اصلا امکان ثبت‌نام در مدارس ابتدایی را ندارند و ناچارند برای ثبت نام فرزندانشان به مناطق دیگر شهر تهران بروند. 
امانی با بیان اینکه ما به عنوان حوزه مدیریت شهری در این زمینه مسئولیت داریم و باید کمک کنیم، گفت: مدرسه‌ای در محله عباس آباد شهرری توسط یک خیر ساخته شده و آن را به مرحله نازک‌کاری رسانده ولی نمی‌دانیم به چه دلیل در کنار این مدرسه به دانشگاه پیام نور زمین دادند و یک دانشگاه خیلی خوب راه اندازی شده و صدها دانشجو در آنجا تحصیل می‌کنند.  این مدرسه بزرگ و با شکوه مرکز و خوابگاه معتادان متجاهر شده و مردم می گفتند ده سال است پیگیری می‌کنیم که آموزش و پرورش این جای آماده را تجهیز کند و در اختیار محله محروم شهرری قرار دهد اما کسی پاسخگو نیست. از مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درخواست می‌کنم به این دو نکته توجه کند و شورا هم آمادگی دارد در این موضوع کمک کند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: