• سه شنبه ١ شهريور ١٤٠١-١٥:٠٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٠٣٢
میثم مظفر: 9-88

گود رها شده فرهنگ خطری بزرگ در کمین کتابخانه ملی

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری به شهرداری تهران گفت: گود فرهنگ به مساحت 33هزارو 800 مترمربع از سال 1394 به منظور تامین پارکینگ طبقاتی که نیاز جدی شهروندان در آن محدوده است، ایجاد شده اما متاسفانه این پروژه رها شده و یک سرمایه و دارایی ارزشمند شهرداری سالها بلوکه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری به شهرداری تهران گفت: گود فرهنگ به مساحت 33هزارو 800 مترمربع از سال 1394 به منظور تامین پارکینگ طبقاتی که نیاز جدی شهروندان در آن محدوده است، ایجاد شده اما متاسفانه این پروژه رها شده و یک سرمایه و دارایی ارزشمند شهرداری سالها بلوکه شده است.
میثم مظفر در ادامه افزود: ارتفاع این گود در برخی نقاط به بیش از 40 متر می رسد و علی رغم اینکه طی 4 سال گذشته در آن گود، اقداماتی در جهت استحکام انجام شده، اما وضعیت امروز این گود به لحاظ ایمنی بسیار نگران کننده است و از استحکام لازم برخوردار نیست و هر از چندگاهی، ترک هایی در جداره مخزن کتابخانه ملی ایجاد می شود و صرفاً بصورت موقت اقداماتی در جهت تقویت استحکام بنا انجام می شود اما وضعیت بسیار خطرآفرین و نگران کننده بوده و ممکن است هر لحظه فاجعه ای رخ دهد که تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.
وی ادامه داد: نیلینگی که در گودها انجام می شود، پایداری موقت و زمان معینی دارد که سریعاً باید مراحل تکمیلی بنا، ادامه پیدا کند و اگر مشمول زمان شود، خطر آفرین خواهد بود.
عضو شورا افزود: با احداث این پارکینگ طبقاتی 3000 واحد پارکینگ در اختیار شهروندان کثیری که به مراکز مهم فرهنگی آن محدوده مراجعه می کنند، قرار می گیرد و یک عارضه و مشکل مهم شهروندان و مراجعه کنندگان نیز حل می شود.
مظفر تاکید کرد: توقع ما از شهردار این است که از طریق کار مشارکتی و سرمایه گذاری و یا تامین مالی مستقیم از سوی شهرداری تهران، هرچه سریعتر کار تکمیل بنای این گود رها شده و پرخطر آغاز شود و هم موجب مولد سازی دارایی های شهرداری شود و هم از یک بحران و خطر بزرگ جلوگیری بعمل آید.
وی در پایان پیشنهاد داد: مدیرعامل محترم شرکت نوسازی عباس آباد در یکی از جلسات صحن شورا دعوت شود و از ظرفیت ها ، پتانسیل ها و مشکلات منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد، گزارشی را به اعضای شورا ارئه نماید.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: