• يکشنبه ١٩ دی ١٤٠٠-١٥:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٥٢٨
شمس احسان تذکر داد: 16-38

در کوه سنگی و کوه گچی تهران چه می گذرد؟

رییس کمیته اجتماع شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات منطقه ۱۵، محدوده کوه سنگی و کوه گچی گفت: مساله در این دو محدوده به اندازه ای پیچیده، چند لایه و بغرنج است که تصور اینکه این دو محدوده بخشی از کلانشهر تهران هستند، باور پذیر نیست. البته باید این نکته هم اضافه کنم که تبدیل این محدوده ها به کانون های آسیب اجتماعی موضوع جدیدی نیست و چندین سال است که دست به گریبان ساکنین و شهروندان تهرانی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی ششهر تهران زهراشمس احسان در جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران در تذکری گفت: طبق بررسی های کمیته اجتماعی ، شهردار منطقه با توجه به محدودیت های قانونی- حقوقی امکان انجام اقدامات ساماندهی، جمع آوری و پاکسازی را به تنهایی ندارد و ضرورت دارد دستگاه هایی چون دادستانی، نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی، دانشگاه های علوم پزشکی در ساماندهی و ارتقا کیفیت زندگی در این محدوده ها، مشارکت داشته باشند.
وی گفت: بررسی ها نشان می دهد در محدوده کوه گچی بیش از 20 پلاک قرمز وجود دارد. مالکین این واحدهای مسکونی، بصورت غیررسمی و غیر متعارف اتاق هایی را جهت مصرف ساعتی و روزانه به معتادین اجاره میدهند که در جریان بازدید 17 آذر، بصورت سرزده بازدید از فضای داخل بخشی از پلاک های قرمز انجام و متاسفانه فضای اسفناکی در این پلاک ها مشاهده شد. با توجه به پیچیدگی مساله و ضرورت برنامه ریزی و اقدام با همکاری سایر دستگاه ها و بصورت مشترک مقرر شد طی جلسه با نمایندگان دادستان محترم تهران، مشخصات پلاک های قرمز فعال در این محدوده ارائه و در گام بعدی، مساله پلمپ، صدور اخطاریه و جمع آوری معتادین متجاهر در قالب قرارگاه ساماندهی آسیب های اجتماعی تعریف شود. خوشبختانه طبق پیگیری هایی که داشتم طی یک ماه گذشته چهار جلسه در این خصوص برگزار و برنامه اقدام در حوزه محدوده کوه گچی بصورت مشترک تنظیم و انشالله تا پایان سال شاهد تعیین تکلیف پلاک های قرمز این محدوده که از دغدغه های جدی ساکنین و نمایندگان مردم تهران است، خواهیم بود.
شمس احسان گفت: در ارتباط با محدوده کوه سنگی لازم به ذکر است این محدوده از مراکز اصلی و فعال توزیع مواد مخدر در جنوب شرق تهران است. تعدادی معتاد متجاهر در محدوده کوه سنگی و تعداد زیادی معتاد متجاهر در فصول سرد سال به صورت روزانه به گرمخانه خاوران که در مجاورت شهرک رضویه است، در حال تردد هستند.
وی گفت: در تائید گلایه های به حق ساکنین این محدوده باید اذعان داشت، مجموعه مددسرای خاوران و محدوده کوه سنگی موجب تبدیل معابر و فضاهای عمومی شهرک رضویه به پاتوق فعال و روزانه تردد معتادین متجاهر شده است. در بازدید صورت گرفته سناریو های مختلف جهت ساماندهی این محدوده مطرح و مقرر شد جمع آوری و ساماندهی معتادین این محدوده در قالب طرح ویژه با همکاری سایر مجموعه های ذیربط انجام شود.
شمس احسان گفت: در حال حاضر تبدیل گرمخانه خاوران به مرکز ماده 16 ترک اعتیاد جهت پاکسازی، سم زدایی و بازپروری معتادین متجاهر در دستور کار قرار گرفته که در حال حاضر موضوع تعمیر و تجهیز، افزایش سرانه فضاهای بهداشتی وخدماتی این مجموعه توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در حال انجام است. همچنین مقرر شد شهردار منطقه در هم اندیشی با معاونین شهرسازی و معماری و خدمات شهری شهرداری تهران، موضوع افزایش نظارت اجتماعی در این محدوده را از طریق ارزیابی و امکان سنجی تبدیل محدوده کوه سنگی به فضای تفریحی-فراغتی و تعریف فعالیت های عمومی جهت بهره مندی شهروندان بررسی نماید. امیدواریم با همکاری مجموعه نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی، دانشگاههای علوم پزشکی و سایر دستگاه های ذی صلاح و ذیربط، شاهد هم افزایی و کاهش مسائل و مشکلات ساکنین این محدوده در قالب یک برنامه ریزی زمانبندی شده باشیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: