• سه شنبه ١٤ دی ١٤٠٠-١١:٠٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٤٩٠
زهرا شمس احسان خطاب به شهردار تهران خواستار شد: 1-37

لزوم اقدام فرابخشی نسبت به عوامل تضعیف کننده احساس امنیت در شهر

رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرابخشی بودن عوامل تضعیف کننده احساس امنیت در سطح شهر از شهردار تهران خواست تا طی دستوری به معاونت فرهنگی و اجتماعی و شهرداران مناطق22گانه با دعوت از مدیران دستگاه های ذیربط مرتبط به منظور همکاری در تعیین تکلیف نحوه مواجهه با ساختمان های متروکه و رها شده ، نسبت به بررسی و رفع عوامل تضعیف کننده امنیت در شهر اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  شورای اسلامی شهر تهران زهرا شمس احسان رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری در جریان برگزاری سی و هفتمین جلسه شورا اظهار داشت: طبق مطالعات انجام شده در شهرداری تهران در سال 1398 ، تامین امنیت روانی در فضاهای شهری از جمله مهم ترین دغدغه های مطرح شده توسط شهروندان بوده است. مطابق با نتایج نظر سنجی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری از شهروندان در همین سال، 44 درصد افراد اعلام کردند هنگام تاریکی هوا و تردد در فضاهای شهری، با احساس ترس و عدم امنیت درگیرند و تعداد زنانی که به این موضوع تاکید داشته اند به طرز مشهودی بیش از مردان بوده است.

وی  پا اشاره به گستردگی احساس عدم امنیت درمیان شهروندان پایتخت تاکید کرد: شهرداری تهران در قالب ماده 69 از برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران مکلف به شناسایی و بهسازی فضاهای بی دفاع شهری، نقاط کور و ناامن باهمکاری سایر نهادها و سازمان های ذیربط، شده است. در همین ارتباط شهرداری تهران دستورالعمل اجرایی ارتقاء احساس امنیت را در سال گذشته به مناطق 22گانه ابلاغ نمود. در این دستور العمل تشکیل شورای راهبردی و کمیته های اجرایی در سطح مناطق با هدف نظارت بر کم و کیف فرآیند شناسایی و رفع نقاط جرم خیز، پیش بینی شد.

این عضو شورای شهر تهران گفت: علی رغم گذشت قریب به یکسال از زمان ابلاغ دستورالعمل مذکور و در شرایطی که طبق آمار سامانه 137 طی بازه زمانی آذر 1399 الی آذر 1400 ، بیش از 26 هزار نقطه ناایمن در چارچوب دستورالعمل تیپولوژی ده گانه شناسایی فضاهای بی دفاع شهری توسط شهروندان در این سامانه گزارش و ثبت شده که متاسفانه تاکنون اقدامی جهت تشکیل جلسات و راهبری شورا و کمیته های مذکور صورت نگرفته است.

شمس احسان در ادامه خطاب به شهردار تهران خاطر نشان ساخت: انتظار میرود شهردار محترم تدوین آیین نامه ضوابط و معیارهای طراحی شهری طبق تبصره ذیل ماده 69 برنامه سوم توسعه را با هدف پیش گیری از جرم خیزی در دستور کار قرار دهد. همچنین با توجه به فرابخشی بودن عوامل تضعیف کننده احساس امنیت در سطح شهر دستور فرمائید معاونت فرهنگی و اجتماعی و شهرداران مناطق22گانه با دعوت از مدیران دستگاه های ذیربط مرتبط از جمله شرکت توزیع نیروی برق به عنوان متولی تامین روشنایی و نهادهای مسئول در حوزه انتظامی و قضائی به منظور همکاری در تعیین تکلیف نحوه مواجهه با ساختمان های متروکه و رها شده ،  نسبت به برگزاری جلسات منظم شورا و کمیته های مذکور اقدام لازم را معمول دارند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: