• يکشنبه ١٢ دی ١٤٠٠-١١:٢٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٤٦٤
تشکری هاشمی در تذکری اعلام کرد: 6-36

مدیران برخی از واحدها، مانع استفاده بانوان از شرایط دورکاری شده‌اند/ ضرورت یکپارچه سازی اجرای بخشنامه ها در شهرداری تهران

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نسبت تاخیر پرداخت حقوق کارگران و تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران تذكر داد.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران سید جعفر تشکری هاشمی صبح امروز در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تسلیت سالگرد شهادت سردار دلها« شهید حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» در تذکری مطرح کرد: گاهی اتفاقاتی در شهرداری تهران رخ می دهد که نشان از ناهماهنگی است و نیازمند کنترل و هماهنگی بیشتری دارد.
وی با اشاره به بخشنامه و مکاتبات سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص تفویض اختیار تصمیم‌گیری در مورد موضوع کار از راه دور بانوان شاغل دارای فرزند خردسال به دستگاه‌های اجرایی گفت: با موافقت شهردار محترم تهران بخشنامه، دورکاری بانوان شاغل دارای فرزند خردسال در شهرداری تهران، اجرایی شده است ،این بخشنامه بر تعامل با بانوان شاغل که دارای فرزند زیر 6 سال، دارای فرزند دارای با بیماری خاص یا معلولیت، بانوان باردار و همچنین مادران دارای فرزند دبستانی پایه اول تأکید دارد.
اظهار داشت: متأسفانه با گذشت بیش از 2 ماه از ابلاغ این بخشنامه، بر اساس اعلام تعدادی از بانوان شاغل مشمول شرایط مذکور، مدیران برخی از واحدها، مانع استفاده ایشان از شرایط دورکاری شده‌اند و به عبارتی یک بام و دو هوای اجرای بخشنامه را در شهرداری شاهد هستیم.
رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراى اسلامى با تاكيد بر اينكه حتماً یکی از مهم‌ترین وظایف ما، ایجاد آرامش روحی و روانی در حوزه سازمانی برای فعالیت مفید و مؤثر است گفت: به منظور ارتقای کيفيت خدمات‌رسانی به شهروندان، آسایش خاطر کارکنان می‌بایست در اولويت قرار گيرد. به همین جهت، از جناب آقای دکتر فروزنده، معاون محترم توسعه منابع انسانی، خواهشمندم رعایت دقیق و اجرای کامل این بخشنامه و یکپارچگی اجرای بخشنامه ها را مورد تأکید قرار دهند تا هر واحدی سلیقه ای در مورد دستورالعمل ها تصمیمگیری نکند.
تشکری هاشمی با اشاره به بازدید خود از کارخانه واگن سازی مترو تهران  گفت: چند روز گذشته بازدیدی از کارخانه واگن سازی داشتیم تا بحث قطار ملی را پیگیری کنیم ولی متاسفانه متوجه مشکلات دیگری شدیم و بسیاری از کارگران کارخانه گلایه ای داشتند مبنی بر عدم پرداخت حقوق های خودشان، اگر هماهنگی های لازم صورت بگیرد همین پرسنلی که روزی برای شهر افتخار آفریدند امروز نباید گلایه ای از نظر حقوقی داشته باشند، حقوق کارگران شهرداری با توجه به تورم نباید با تاخیر پرداخت شود.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به تبدیل وضعیت ایثارگران عزیز و فرزندان ایشان است اشاره و اظهار کرد: با توجه به اقدامات ارزنده معاونت محترم برنامه‌ریزی، توسعه منابع انسانی و امور شوراها، در روند تبدیل وضعیت‌ها و اجرای دستورالعمل تبدیل وضعیت استخدامی مشمولان ماده ۲۱ قانون جامع خدمت‌رسانی به این عزیزان مبنی بر تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر قراردادی مناطق ۲۲ گانه، واحدهای ستادی، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه، تسریع شده است.
تشکری هاشمی تاکید کرد: تاکنون اقدامی برای تبدیل وضعیت عزیزان ایثارگران شاغل در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه صورت نگرفته و به همین جهت، از معاون محترم توسعه منابع انسانی می‌خواهم، اهتمام خود را بر اجرای سیستمی و دقیق مأموریت مذکور قرار داده و مسیر تبدیل وضعیت این عزیزان را تسریع و تسهیل کنند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: