• سه شنبه ١٥ تير ١٤٠٠-١٠:١٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٩٥٢
حجت نظری در تذکری خطاب به هیات دولت مطرح کرد:

بی‌توجهی دولت و مجلس واگذاری بخشی از وظایف دولت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس بند الف از ماده 28 قانون ششم توسعه صراحتا دولت مکلف شده تا 15 درصد از ساختار اجرایی دستگاه ها را از طریق واگذاری واحدهای عملیاتی، خرید خدمات و مشارکت با بخش غیردولتی با اولویت تعاونی‌ها، حذف واحدهای غیرضرور، کاهش سطوح مدیریت، کاهش پستهای سازمانی، انحلال و ادغام سازمان‌ها و مؤسسات و واگذاری برخی از وظایف دستگاههای اجرائی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تصویب شورای‌عالی اداری کاهش دهد. اما متاسفانه به رغم اینکه در بسیاری از کشورهای توسعه یافته امور خدماتی که دولت برعهده دارد برعهده شورایاری ها و دهیاری‌هاست و به رغم صراحتا قانون ما شاهد آنیم که هیچ اقدامی از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی در این زمینه انجام نشده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل حجت نظری عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران در جریان سیصدو هشتمین جلسه شورا  در مورد بی‌توجهی دولت و مجلس به قانون ششم توسعه و واگذاری بخشی از وظایف دولت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها متذکر شد.

او در ابتدای سخنان خود با تبریک روز قلم اظهار داشت: روز قلم را به تمام افرادی که قلم در دستانشان برای مردم می‌نویسد تبریک می گویم.

نظری ادامه داد: تذکر امروز بنده خطاب به دولت جمهوری اسلامی و همچنین مجلس شورای اسلامی و در پی عدم اجرای بند الف ماده 28 قانون ششم توسعه کشور است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا افزود: بر اساس این بند از ماده 25 قانون ششم توسعه صراحتا دولت مکلف شده تا 15 درصد از ساختار اجرایی دستگاه ها را از طریق واگذاری واحدهای عملیاتی، خرید خدمات و مشارکت با بخش غیردولتی با اولویت تعاونی‌ها، حذف واحدهای غیرضرور، کاهش سطوح مدیریت، کاهش پستهای سازمانی، انحلال و ادغام سازمان‌ها و مؤسسات و واگذاری برخی از وظایف دستگاههای اجرائی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تصویب شورای‌عالی اداری کاهش دهد.

نظری با بیان اینکه متاسفانه به رغم اینکه در بسیاری از کشورهای توسعه یافته امور خدماتی که دولت برعهده دارد برعهده شورایاری ها و دهیاری‌هاست و به رغم صراحتا قانون ما شاهد آنیم که هیچ اقدامی از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی در این زمینه انجام نشده است خاطر نشان ساخت: اگر امروز عده‌ای حرف از مدیریت یکپارچه شهری می‌زنند، باید به الزامات و لوازم آن هم پایبند باشند. اگر امور خدماتی به عهده شهرداری ها و دهیاری ها داشته باشیم آن وقت ما می‌توانیم امکان پاسخگویی به شهروندان در مورد آب و برق و ... را داشته باشیم و در حفاری ها هم هماهنگی را انجام دهیم. نه آنکه معابر در زمان های مختلف حفاری شده و برای شهروندان مشکلات مضاعفی ایجاد شود.

2-308

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: