• سه شنبه ١ مهر ١٣٩٩-١٦:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٠٩٠
احمد مسجدجامعی با اشاره به طرح"الزام شهرداری تهران به تهیه رمزینه پاسخ سریع برای آثار معماری...":

برای هر اثر، لوحی متناسب با آن ساخته شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در طرح «الزام شهرداری تهران به تهیه رمزینه پاسخ سریع برای آثار معماری ارزشمند معاصر و بافت و بناهای تاریخی و گردشگری و مکان رویداد» آمده است لوح‌های معرفی آثار باید یکپارچه و شبیه هم باشد، به نظر من این موضوع را نیاوریم و بگذاریم دست شهرداری و برگزار کننده باز باشد. چرااین تابلوها همه شبیه هم باشند. در حالی که حوزه خانه‌های تاریخی ممکن است، فرم خاص خود را داشته باشد. و به جای فلز و نقره‌ از شکل کاشی، که در سنت شهری هم کاشی را می‌گذاشتند بالای خانه، استفاده شود.

لوح های معرفی آثار یکپارچه و شبیه هم نباشد

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی در دویست و سی و هشتمین جلسه شورا، و در جریان بررسی  طرح «الزام شهرداری تهران به تهیه رمزینه پاسخ سریع برای آثار معماری ارزشمند معاصر و بافت و بناهای تاریخی و گردشگری و مکان رویداد» در خصوص یکی از بندهای این طرح گفت: در طرح آمده است، لوح‌های معرفی آثار باید یکپارچه و شبیه هم باشد. به نظر من این موضوع را نیاوریم، و بگذاریم دست شهرداری و برگزار کننده باز باشد. خاطرم هست زمانی که به مناسبت صدمین سال بلدیه، تابلوها را تهیه می‌کردند، من پرسیدم چرا این تابلوها همه شبیه هم هستند، در حالی که حوزه خانه‌های تاریخی ممکن است، فرم خاص خود را داشته باشد. و به جای فلز و نقره‌ از شکل کاشی، که در سنت شهری هم کاشی را می‌گذاشتند، بالای خانه استفاده شود.

باید مخاطب انگیزه جمع آوری اطلاعات را داشته باشد

عضو شورای شهر در باره نظام اطلاع رسانی امروزی گفت: در این نظام، اطلاعات طبقه بندی است. به این معنا که شما در ابتدا اطلاعات اولیه را جمع‌آوری می‌کنید و آن اطلاعات اولیه موجب پرسش ها و درخواست های بعدی می‌شود، که آن اطلاعات هم در اختیار شما گذاشته می شود. اما از یک مرحله به بعد بابت اطلاعاتی که ارائه می شود، از شما مبلغی دریافت می‌کنند.

وی افزود: اما برای پرسش اولیه باید حساسیت ایجاد شود، تا مخاطب سراغ آن برود و نیازمند اطلاعات شود. بحث من این است که ما برای ایجاد پرسش اولیه کار کنیم، تا فرد برود دنبال اطلاعات ثانویه ای که لازم دارد. به طور مثال، نمونه این کار هم در تابلویی که کنار تالار سنگلج است، وجود دارد. آن جا تابلوی کوچکی نصب شده که به بیننده اطلاعات اجمالی داده است، و بعد برای دریافت اطلاعات بعدی رمزینه گذاشته شده است. طبیعی است اگر آن اطلاعات اولیه و اندک را ندهد، و از همان ابتدا فقط رمزینه باشد، ایجاد انگیزه نمی‌کند و برای بیننده پرسش ایجاد نمی شود، تا به رمزینه رجوع کنید.

 

238-21

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: