• سه شنبه ١ مهر ١٣٩٩-١١:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٠٧٢
شهربانو امانی پس از استماع گزارش شورایاری منطقه 8:

منطقه 8 دارای بیشترین پتانسیل برای تبدیل شدن به یک منطقه پیاده‌ مدار است

رییس کمیته "تی او دی"* شورای اسلامی شهر تهران گفت: در بازدیدهایی که از منطقه 8 داشتم، با تلاش هایی این منطقه برای ایجاد خیابان کامل روبرو شدم. با توجه به شرایط مسطح بودن منطقه 8، این منطقه دارای بیشترین پتانسیل برای تبدیل شدن به یک منطقه پیاده‌ مدار است. این ویژگي امکان ایجاد شبکه ای یکپارچه از مسیرهای پیاده و دوچرخه را درون منطقه فراهم مي‌كند.

 

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، شهربانو امانی در دویست و سی و هشتمین جلسه شورا، و پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه 8 ، گفت: اعتقاد دارم شورایاری کوچکترین نهاد دموکراسی است. و برای نهادینه کردن اینکه مردم برای حق خودشان بتوانند مداخله کنند بسیار موثر است.

وی ادامه داد: در بازدیدهایی که از منطقه 8 داشتم، با تلاش هایی این منطقه برای ایجاد خیابان کامل روبرو شدم. با توجه به شرایط مسطح بودن منطقه 8، این منطقه دارای بیشترین پتانسیل برای تبدیل شدن به یک منطقه پیاده‌ مدار است. این ویژگي امکان ایجاد شبکه ای یکپارچه از مسیرهای پیاده و دوچرخه را درون منطقه فراهم مي‌كند.

امانی افزود: این منطقه حدودا 20 كارشناس "تی او دی " دارد كه هفته گذشته نیز در بزرگترین آزمون آنلاین شهرداری تهران شركت كردند. و می‌توانند در منطقه تاثیرگذار باشند. امیدواریم هم خانم شهردار و هم اعضای شورایاران از این ظرفیت استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه دستورالعمل خیابان کامل هم ابلاغ شده است، امیدواریم خانم استقامتی، موضوع خیابان کامل را هم در دستور کارشان قرار دهند. اگر به جمهور و جمهوریت اعتقاد داشته باشیم، حتما باید به نهادینه کردن شورایاری توجه‌ داشته باشیم.

امانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز جهانی بدون خودرو گفت: روز جهانی بدون خودرو، الهام بخش تغییر و پیشرفت جوامع انسانی است. امروز، همه ما به این باور رسیده‌ایم که تهران متعلق به عابرین پیاده است، نه خودروهای شهر. تغییرات بزرگ در زمینه پیاده محوری، همواره از حرکت های کوچک و نمادین آغاز شده است.

وی افزود:  در اولین روز از فصل زیبای پاییز و به مناسبت روز جهانی بدون خودرو، با همت و تدبیرشهرداری تهران، به خصوص معاونت حمل و نقل شهرداری، طی یک رویداد بزرگ و شکوهمند، 22 خیابان از شهر تهران به مدت دو ساعت به دامان مردم شهر بازمی‌گردند. و همه مردم شهر می‌توانند آزادانه در آن ها قدم بزنند، و یا دوچرخه‌سواری کنند.

امانی گفت: این رویداد بزرگ می‌تواند سرآغاز تحولی عظیم، در زمینه تحقق شهر انسان محور باشد. هر چند که هم اکنون بیش از پیش فراهم کردن زیرساخت‌های شهرانسان محور ضروری به نظر می‌رسد.

این عضو شورا گفت: من این پویش فرهنگی کلان را به فال نیک می‌گیرم. و از مجموعه مدیریت شهری تهران به خصوص شهردار محترم تهران صمیمانه تشکر می‌کنم. اقدامات بزرگ، مدیران شجاع می‌طلبد. امید دارم این قبیل اقدامات ادامه دار شود. اطمینان دارم که مردم شهر نیز از اینکه بتوانند بدون دغدغه در شهر قدم بزنند، و بهترشهرشان را بشناسند، از شما ممنون خواهند بود.

 

*تی او دی: به کارگیری رویکرد توسعه مبتنی بر حمل و نقل محور

 

238-9

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: