• سه شنبه ٢١ مرداد ١٣٩٩-١٢:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٦٠١
محمد جواد حق شناس تذکر داد

خبرنگاران عیدی خود را از «هیأت نظارت بر مطبوعات» دریافت کردند

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حالی که قائم مقام وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اذعان دارد که آمار درگذشتگان کرونا می تواند تا دوبرابر آمار اعلامی باشد. آیا توقیف و تعطیلی یک روزنامه با اصل آزادی بیان و قانون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات همخوانی دارد؟ وی همچنین گفت: جامعه مطبوعات و خبرنگاران عیدی خود را از «هیأت نظارت بر مطبوعات» دریافت کردند!

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد جواد حق شناس در دویست و سی امین جلسه شورا، با اشاره به اینکه در هفته گرامیداشت روز خبرنگار قرار داریم، گفت: جامعه مطبوعات و خبرنگاران عیدی خود را از «هیأت نظارت بر مطبوعات» دریافت کردند! خبر مانند همیشه تلخ، گزنده و غیر قابل باور بود؛ "روزنامه جهان صنعت توقیف شد"

وی ادامه داد: محمدرضا سعدی، روزنامه نگار با سابقه و مدیر مسئول روزنامه جهان صنعت خبر از توقیف روزنامه اش داد، و اعلام کرد هیأت نظارت بر مطبوعات در غیاب دو تن از اعضای خود، به سبب انتشار یک مصاحبه تخصصی از هیئت علمی و اپیدوئولوژیست توقیف شده است.

عضو شورای شهر تهران گفت:محتوای این مصاحبه رویکردی انتقادی به عملکرد وزارت بهداشت و درمان در خصوص آمار اعلامی مبتلایان و درگذشتگان ناشی از گسترش و اشاعه ویروس کرونا داشت، موضوعی که بارها توسط کارشناسان و دلسوزان نگرانِ سلامت و ایمنی مردم گوشزد شده و به سیاست های اتخاذ شده این وزارتخانه و ستاد موصوف اعتراض کرده بودند و حتی در شورای اسلامی شهر تهران نیز اکثریت اعضا خواهان اعلام آمار تفکیک شده استانی و کلانشهرها برای مقابله دقیق تر و جامع تر با این ویروس شده بودند؛ اما این اعتراضات نه تنها گوش شنوایی پیدا نکرد بلکه متهم به کاسبی از کرونا شدند و حتی توسط نهادهای غیر مرتبط نیز مورد شکایت واقع شده و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

 

حق شناس گفت:در این میان که رسانه ها و مطبوعات به دلایل روشن و فراوان حال خوبی ندارند و خبرنگاران به عنوان گوش و چشم جامعه درگیر کار سخت و خطیر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی هستند، شایسته و مستحق این گونه برخورد غیر منعطف و غیر قابل پذیرش نیستند و جزای نشر یک گفتگو در حوزه سلامت مردم، تعطیلیِ یک روزنامه و بیکاری ده ها خبرنگار و فعال مطبوعاتی نیست. اگر نقدی به این مصاحبه وارد است میتوان با روش علمی و اغناء افکار عمومی پاسخ مناسب را داد.

 

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی با اشاره به اینکه قائم مقام وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اذعان دارد که آمار درگذشتگان کرونا میتواند تا دوبرابر آمار اعلامی باشد، گفت : آیا توقیف و تعطیلی یک روزنامه با اصل آزادی بیان و قانون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات همخوانی دارد؟

 

حق شناس افزود :از آقای رئیس جمهور به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی و وزیر محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس هیات نظارت انتظار میرود نسبت به تجدید نظر و تصحیح این تصمیم و رفع توقیف از روزنامه جهان صنعت اقدام شایسته معمول دارند.

 

امضا کنندگان:محمد جواد حق شناس، محمد علیخانی، الهام فخاری، حسن خلیل آبادی،بشیر حجت نظری و ناهید خداکرمی .

 

230-8

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: