• يکشنبه ١٩ مرداد ١٣٩٩-١١:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٥٦٣
مجید فراهانی تذکر داد

لزوم تدوین و اجرای برنامه تأمین مسکن اجتماعی و حمایتی توسط دولت

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی تذکری به لزوم تدوین و اجرای برنامه تأمین مسکن اجتماعی و حمایتی توسط دولت بر اساس تکلیف جزء 1 بند چ ماده 80 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه تاکید کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مجید فراهانی در دویست و بیست و نهمین جلسه شورا طی تذکری گفت: امروز تامین مسکن مسئله و مشکل بسیاری از همشهریان عزیزمان در تهران و هموطنانمان در کلانشهرهای کشور و شهرهای پرجمعیت است. مشکلی که باید برای حل آن دولت، شهرداری ها، خیرین و سازمان های خدمت رسان اجتماعی دست یاری به سوی هم دهند، و مشکل مردم را حل کنند.

او افزود: بر اساس جزء 1 بند چ  ماده 80 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران؛ دولت صریحا مکلف شده است تا «به منظور تأمین نیاز اقشار آسیب‌پذیر و گروه های هدف سازمان‌های حمایتی به مسکن و رفع فـقر سکونتی حـداکثر تا پایان سال اول اجـرای قانون برنامه نسبت به تدوین طی مراحل قانونی و در چهارچوب بودجه سنواتی و اجرای برنامه تأمین مسکن اجتماعی و حمایتی اقدام کند

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: امروز در شرایطی هستیم که به علت ماهیت سرمایه ای و بدل شدن سرپناه به یک کالای سرمایه ای، تامین مسکن خوب و ارزان از دسترس بسیاری از شهروندان محترم دور مانده و این روند افزایش نرخ در سال های اخیر سبب شده است، تا شاهد طولانی شدن دوره زمانی امکان خرید مسکن درتهران برای اقشار متوسط و دور از دسترس شدن خرید مسکن برای اقشار محروم شویم.

فراهانی گفت: بر همین اساس  در اجرای بند 3 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره « تدوین و اجرای برنامه تأمین مسکن اجتماعی و حمایتی توسط دولت بر اساس تکلیف جزء 1 بند چ ماده 80 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه » به سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی تذکر می دهم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: امیدوارم در پرتو سیاستگذاری مسئولانه و مبتنی بر نظام تدبیر شایسته، زمینه تامین مسکن اجتماعی و حمایتی توسط دولت بیش از پیش فراهم شود، تا شاهد «داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی» مطابق با اصل 31 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باشیم.

 

229-3

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: