• يکشنبه ٢٢ تير ١٣٩٩-١٣:٤٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٣١٨
مجید فراهانی در تذکری بیان داشت

باید دلیل عدم عملکرد مناسب شهرداری در بخش درآمدهای غیر نقد مشخص شود

رئیس کمیته بودجه نظارت مالی شورای شهر تهران، از عدم توجه شهرداری به درآمدهای غیر نقد انتقاد کرد. و گفت: ضروری است، از بخش غیر نقد گزارش خاص داده شود. و دلیل عدم سرعت چابکی و عملکرد مناسب بخش غیر نقد مشخص شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورا، در دویست و بیست و ششمین جلسه شورا، پس از استماع سخنان خزانه دار شورای شهر، گفت: چند سال در سند بودجه تصویب می شود که ۲۰ درصد بودجه باید از طریق غیر نقدی و ۸۰ درصد نقد به دست آید.

او افزود: غالب پروژه های پایتخت از طریق منابع غیر نقدی و تهاتر پیش می رود. و ‌عدم‌تحرک‌ مناسب و سریع در این حوزه پیشبرد پروژه ها را با وقفه روبرو می کند.

فراهانی تصریح کرد: پروژه های شهرداری با سرعت لاک پشتی پیش می رود. و آمار گویاست که از مجموع ۳۸۰۰ میلیارد تومانی که برای پروژه ها باید هزینه می شده، مجموعا در سه ماه جاری ۶۱۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: این بدین معناست که تنها ۱۶ درصد از برش مصوب بودجه سه ماهه هزینه شده است.

او اظهار کرد: در روند پروژه ها ۹۹.۹ درصد از بودجه نقد و یک دهم درصد بودجه غیر نقد هزینه شده است.

فراهانی ادامه داد: یعنی با این روند پروژه های شهری پیش نمی رود. لذا ضروری است، از بخش غیر نقد گزارش خاص داده شود. و دلیل عدم سرعت چابکی و عملکرد مناسب بخش غیر نقد مشخص شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تاکید کرد: چرا در بحث هزینه کرد بخش غیرنقد کندی مشاهده می شود، و پروژه های شهری بابت این مسئله پیشرفت  ندارد؟

او افزود: باید از محل مولد سازی دارایی ها و تحرک سرمایه گذاری پروژه های کوچک مقیاس و بزرگ تسریع شود. و لذا ضروری است  یک جلسه در شورا به بحث غیر نقد و چالش های آن اختصاص داده شود.

(226-8)

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: