• يکشنبه ١٤ ارديبهشت ١٣٩٩-١٤:١٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٦٥٥
پرسش زهرا صدر اعظم نوری از وزیر راه و شهرسازي

چرا شوراي عالي معماري و شهرسازي تامين پاركينگ براي ساختمان پلاسکو را منتفي کرده است؟

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساخت شتابان ساختمان پلاسكو، بدون اخذ پروانه ساختماني و اتمام اسكلت ساختمان ،گفت: مطلع شديم كه شوراي عالي معماري و شهرسازي براي مالكين ساختمان پلاسكو استثنا قائل شده و تامين پاركينگ كافي براي اين ملك را منتفي کرده است. در حالي كه ساختمان پلاسكو به 709 پارکینگ نياز دارد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، زهرا صدراعظم نوری در جلسه دویست و یازده شورا، در تذكر پيش از دستور خود، با اشاره به گرامي داشت مقام معلم و روز كارگر، گفت: از وزير محترم راه و شهرسازي گله مندم و مراتب اعتراض خود را به مصوبه اخير شوراي عالي شهرسازي و معماري اعلام مي كنم.

او ادامه داد: مطابق بند ٦ طرح تفصیلي مصوب شوراي عالي شهرسازي و معماري "تامين پاركينگ" در پروانه هاي ساختماني هر يك از كاربري ها، براي همه ساختمان ها و در همه پهنه ها الزامي است.

نوري گفت: همچنين مطابق تبصره ١٠ طرح تفصيلي، "كليه ادارات، ارگان‌ها، نهادها، موسسات، شركت هاي دولتي و غير دولتي و بيمارستان ها، ارگان ها، نهادها و فروشگاه‌هاي بزرگ با عملكردهاي گوناگون كه مراجعين زيادي دارند، در زمان احداث و يا تجديد بنا و يا ساماندهي فضاهاي خود ملزم به تامین پارکینگ هستند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به ساخت شتابان ساختمان پلاسكو، بدون اخذ پروانه ساختماني و اتمام اسكلت ساختمان،گفت: مطلع شديم كه شوراي عالي معماري و شهرسازي براي مالكين ساختمان پلاسكو استثنا قائل شده و تامين پاركينگ كافي براي اين ملك منتفي کرده است. در حالي  كه ساختمان پلاسكو به 709 پارکینگ نياز دارد.

او ادامه داد: اين تعداد پارکینگ صرفا با بازسازی پارکینگ پروانه ، آن هم با ٣٠٠ واحد پارکینگ قطعا کفاف مراجعين و كسبه را نخواهد داد. با وجود اينكه در مجاورت پاساژ پلاسکو، قطعه زمین‌های متعلق به مالك (بنياد مستضعفان) وجود دارد.

رييس كميسيون سلامت و محيط زيست و كميته ايمني و مديريت بحران شوراي شهر تهران  گفت: این قطعه زمین ها متعلق به بنیاد است، و می تواند با ساخت آنها پارکینگ مورد نیاز را تامین کند.

اين عضو شورا اضافه كرد: سوال و اعتراض من به وزير محترم این است که اگر مردم عادی هم می خواستند چنین مجتمعی بسازند، شورای عالی شهرسازی و معماری مصوب می کرد که بدون تامين پارکینگ چنین ساختمانی ساخته شود!؟

زهرا صدراعظم نوري در پايان گفت: انتظار ما از وزیر راه و شهرسازی به عنوان رييس شوراي عالي شهرسازي و معماري این است که نسبت به رعايت ضوابط و مقررات تاكيد بیشتری اعمال  و این گونه استثنا قائل نشوند.

4-211

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: