• يکشنبه ١٤ ارديبهشت ١٣٩٩-١٤:١٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٦٥٤
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تذکر داد

لزوم کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی و ارائه خدمات شهرسازی به صورت غیر حضوری و هوشمند

مجید فراهانی در رابطه با انجام تکالیف مقرر در ماده 42 برنامه سوم توسعه شهر تهران، به ویژه کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی و ارائه تمام خدمات شهرسازی به صورت غیر حضوری و هوشمند واکنش نشان داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی تذکری که تقدیم هیات رئیسه شد، گفت: رعایت قانون و اجرای مصوبات شورا مهم ترین انتظار اعضاء شورا از شهردار محترم و مدیران شهرداری تهران است، تا با رعایت و اجرای دقیق و به موقع مصوبات شورا زمینه اداره هر چه بهتر شهر و شهرداری تهران فراهم شود.

او افزود: بر همین اساس و به منظور تاکید بر اجرای دقیق و به موقع تکالیف قانونی به‌ عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند 3 ، ماده 80  قانون شوراهای اسلامی کشور،درباره لزوم « انجام تکالیف مقرر در ماده 42  برنامه سوم  توسعه شهر تهران، به ویژه کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی و ارائه تمام خدمات شهرسازی به صورت غیر حضوری و هوشمند » مشتمل بر موارد زیر به شهرداری تهران تذکر می دهم.

او تاکید کرد: شهرداری تهران در چارچوب این حکم برنامه سوم توسعه شهر تهران مکلف بوده است در راستاي شفافيت، هوشمندسازي و پايش مستمر فرايند كنترل و نظارت بر تحولات كالبدي و ساخت و ساز در شهر و ارائه خدمات غيرحضوري به شهروندان اقداماتی عملياتي کند.

عضو شورای شهر تهران در خصوص این اقدامات گفت: بند ۲ عنوان می کند که باید در ضوابط و مقررات و اصلاح فرايندها و ساز و كارهاي مؤثر بر صدور پروانه و گواهي ساختمان به منظور كاهش زمان صدور پروانه و گواهي‌هاي ساختماني تا پايان سال اول برنامه بازنگری کرد. همچنین در بند3 به ايجاد شفافيت، رفع تفسيرپذيري و انتشار بر خط عمومي قوانين، ضوابط و مقررات شهرسازي و معماري و دستورالعمل‌ها، ابلاغيه‌ها و مصوبات مرتبط با ساخت و ساز و فرآيندهاي حوزه شهرسازي و معماري و دسترسي حداكثري شهروندان به آن‌ها تا پايان سال اول برنامه تاکید شده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به بند ۵ اظهار کرد: ارائه تمامي خدمات شهرسازي و معماري شهرداري از جمله صدور پروانه و گواهي‌هاي ساختماني به صورت هوشمند و غيرحضوري (شهروندمحور) تا پايان سال اول برنامه از این جمله است.

فراهانی تصریح کرد: متاسفانه علی رغم  اتمام  مهلت مقرر قانونی، تا کنون شاهد اجرای تکالیف یاد شده از سوی شهرداری تهران نبوده ایم.

او افزود: شایسته است اقدام لازم از سوی شهرداری در اسرع وقت صورت گیرد. بدون شک اجرای هر چه سریعتر این تکلیف می تواند زمینه ساز جلب رضایت شهروندان معزز تهرانی و بهبود فرآیندهای بخش معماری و شهرسازی شود.

فراهانی در پایان گفت: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام جناب آقای دکتر حناچی، شهردار محترم تهران در اجرای تکالیف برنامه سوم توسعه، شاهد تحقق تهران شهری برای همه، به عنوان دستاورد اجرای احکام برنامه باشیم.

3-211

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: