• يکشنبه ١٧ فروردين ١٣٩٩-٠٣:٠٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٣٦٩
الهام فخاری به شهردار تهران تذکر داد

پیگیری و مطالبه سهم شهرداری از بودجه ملی برای مقابله با کرونا

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر نسبت به سرزنش مردم توسط مسئولین گفت: مردم را سرزنش نکنید. بسیاری از مسائل ناشی از شرایط مدیریتی کشور(از تحریم تا تعارض های تصمیم گیری) است. مردم تعارض های رفتاری و تناقض های تصمیم های مدیران را با بزرگواری و شکیبایی با شوخی و طنز و گفتگو از سر می گذراند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در اولین جلسه علنی شورای شهر در سال99 ضمن تبریک و شاد باش سال نو، ابراز امیدواری کرد که گرفتاری ها با تدبیر و امید حل شود.

فخاری ضمن عرض تسلیت به خانواده های گرفتار در این بیماری نو پدید گفت: این بیماری خانواده های بسیاری را در کشور و به ویژه در استان تهران  عزادار کرده و مردم تجربه و مدلی بسیار متفاوت را در بیمارستان ها و سوگ عزیزانشان تجربه می کنند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر پیش از تذکر خود به شهردار تهران، نسبت به سرزنش مردم توسط مسئولین هشدار داد و گفت:

مردم را سرزنش نکنید، بسیاری از مسائل ناشی از شرایط مدیریتی کشور(از تحریم تا تعارض های تصمیم گیری) است. مردم تعارض های رفتاری و تناقض های تصمیم های مدیران را با بزرگواری و شکیبایی با شوخی و طنز و گفتگو از سر می گذراند.

الهام فخاری در ادامه ضمن تذکر به مدیریت بحران کشور خواستار ایفای نقش موثر و مشخص شوراها در ستاد مدیریت بحران شد و افزود: شوراها در تمامی سطوح معتمد مردم هستند و این ظرفیت و سرمایه هم اکنون فعال است و نباید بیش از این نادیده گرفته شود. زیرا ظرفیت شوراها در مدیریت بحران کرونا کمکی است که می تواند جریان تصمیم گیری را بهتر کند.

 عضو شورای شهر تهران همچنین به شهردار تهران در خصوص پیگیری و مطالبه سهم شهرداری از بودجه های ملی و استانی تخصیص داده شده برای مقابله با کرونا تذکر داد.  وی افزود: حضور شهردار تهران در دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا حضور موثرتری برای جذب منابع و جبران هزینه ها و تامین نیازهای مدیریت شهری است.

الهام فخاری تاکید کرد : با توجه به حضور شهردار محترم تهران در جلسات ستاد ملی مبارزه با کرونا و تفویض اختیار صرف  منابع در اختیار استانداران و فرمانداران در اجرای ماده ۷۸ قانون محاسبات کشور مصوب ۱۳۶۶ و همچنین بند ۱۱ پنجمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به مصارف مربوط به پیشگیری و درمان بیماری کرونا به ویژه در استان تهران، فرصت مغتنمی برای مطالبه سهم شهرداری تهران از منایع مذکور فراهم آمده است. از آنجا که مصوبات این شورا در حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی بوده و از اعتبار قانونی برخوردار است، بدین وسیله متذکر می شوم، سهم شهرداری پایتخت از این منابع به منظور اقدامات ذیل از طریق طرح موضوع در ستاد تعیین و تخصیص یابد.

زیرا تغییرات ناشی از کرونا در درآمد شهری بسیار سنگین است و با حضور شهردار محترم در دولت باید بخشی از این کسری در بودجه ملی تامین شود.

6-206

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: