• يکشنبه ٢٥ اسفند ١٣٩٨-٠٧:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٣٣٧
احمد مسجدجامعی:

اعتبارات مصوب نوروزگاه‌ها را برای مقابله با کرونا هزینه کنیم

مسجد جامعی با بیان این‌که قرار بود امسال جشن نوروز با حضور شهرداران کشورهای حوزه نوروز در شهر تهران به شکلی مفصل برگزار شود، یادآور شد: برای مبارزه با بیماری کرونا در ردیف های متمرکز هم اعتبارهای جداگانه داریم. علاوه ‌بر این اراضی عباس آباد، دریاچه خلیج فارس، برج میلاد، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و مراکز دیگری هم به مناسبت نوروز برنامه های مفصلی داشتند که می‌توان اعتبار آن‌ها را برای مبارزه با کرونا به‌کار گرفت.

هر مناسبتی در هفته، با قاری متناسب با موضوع روز در صحن

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجدجامعی در دویست و پنجمین جلسه شورا طی سخنانی ضمن تشکر از قاریانی که جلسات شورای شهر با تلاوت آنها آغاز می شود، گفت: این دوستان در سالی که روزهای آخر آن‌را سپری می‌کنیم ،در هر مناسبتی در هفته، با قاری متناسب با موضوع روز در صحن حضور داشتند. روز پزشک، یک قاری پزشک، هفته وحدت، یکی از قاریان اهل سنت، روز مربوط به دانش آموز، یک قاری دانش آموز، روز عصای سفید، یک قاری نابینا و به همین منوال قاریان گوناگونی به قرائت قرآن پرداختند.

عضو شورای شهر تهران افزود: علاوه‌براین آیاتی که قرائت می‌شد، بسیار به قاعده و متناسب با ایام انتخاب می‌کردند. همه چهره های برجسته قرآنی کشور، که نزدیک به نود نفر می‌شدند، در اینجا حاضر شدند.  لازم می‌بینم از آقای موسوی بلده، که مسئولیت این کار را دارند، و از همه قاریان محترمی که طی این مدت در صحن حضور پیدا کردند، و همینطور از آقای میرلوحی که این موضوع را پشتیبانی کردند، تشکر کنم.

پرداخت پاداش به کارکنان خدمات شهری از سوی بنیاد مستضعفان

وی در ادامه با اشاره به گروه‌هایی که در صف مقدم مقابله با کرونا هستند، اما دیده نمی‌شوند، گفت: من هفته های پیش تذکری دادم و از کسانی که در صف مقدم مواجهه با کرونا هستند و دیده نمی شوند، یاد کردم. به‌عنوان نمونه، از کارکنان محترم بهشت زهرا نام بردم که کار مشکل تدفین اموات مبتلا به ویروس کرونا را انجام می‌دهند. در حالیکه حتی وابستگان و نزدیکان فرد فوت‌شده در مراسم حضور ندارند. علاوه ‌بر این از برخی عزیزان نیز که در حوزه خدمات هستند، و بی سر و صدا در مواجهه با کرونا تلاش می کنند، یاد کردم.

مسجدجامعی افزود: لازم می‌بینم از نهادی تشکر کنم که  قبول کرد به 4 هزار نفر از افراد حوزه خدمات شهرداری تهران با اولویت سازمان بهشت زهرا، نفری یک میلیون تومان به‌عنوان پاداش پرداخت کند.

در این بخش از سخنان احمد مسجدجامعی، محسن هاشمی، رئیس شورا گفت؛ بهتر است شفاف سازی کنید، و نام این نهاد را اعلام نمایید. مسجدجامعی از بنیاد مستضعفان نام برد و ادامه داد: بیش از اینکه رقم مهم باشد، نقش و شیوه عمل آنها مهم است. ما معمولاً پیش و بیش از اینکه عمل کنیم، حرف می زنیم. اینکه تشکیلاتی آمده و بی سر و صدا تقبل کرده تا این رقم را پرداخت کند، بسیار مهم و قابل توجه است. انشاالله آقای شهردار در گزارشاتشان به آن  بپردازند.

طبق قانون وظیفه شهرداری جلوگیری از امراض ساریه است

عضو شورای شهر در ادامه یکی از وظایف شهرداری ها مبنی بر مراقبت از بهداشت ساکنان شهر و جلوگیری از امراض ساریه را که در قانون 1334 آمده، مورد تاکید قرار داد و گفت: در جلسات قبل پیشنهاد دادم، اعتبارات مصوبی که برای نوروزگاه‌ها در ستاد و مناطق پیش بینی کرده ایم، برای مقابله با کرونا هزینه کنیم.

وی با بیان اینکه قرار بود امسال جشن نوروز با حضور شهرداران کشورهای حوزه نوروز در شهر تهران به شکلی مفصل برگزار شود، یادآور شد: برای مبارزه با بیماری کرونا، در ردیف های متمرکز هم اعتبارهای جداگانه داریم. علاوه‌ بر این اراضی عباس آباد، دریاچه خلیج فارس، برج میلاد، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و مراکز دیگری هم به مناسبت نوروز برنامه های مفصلی داشتند، که می‌توان اعتبار آن‌ها را برای مبارزه با کرونا به‌کار گرفت.

نخستین کرامت انسان حفظ سلامت اوست

مسجد جامعی با اشاره به اینکه امروز سلامت شهروندان، اولویت شهر تهران است، تاکید کرد: قانون صراحت دارد که وظیفه شهرداری جلوگیری از امراض ساریه است. بنابراین طبیعی است اعتبارات پیش بینی شده برای فعالیت هایی که امکان برگزاری آن نیست، در خدمت سلامت شهروندان قرار گیرد. امروز اولویت ملی ما پرداختن به سلامت و کرامت شهروندان است.

عضو شورای شهر تهران افزود: نخستین کرامت انسان، حفظ سلامت اوست. لازم است اعتبار فعالیت هایی را که برای نوروز در مراکز و مناطق مختلف پیش بینی کرده ایم، به این حق اولیه شهروندان اختصاص دهیم. البته در قانون شهرداری هم به صراحت به آن اشاره شده است.

فعالیت شورایاران سامان بیشتری پیدا کند

وی در پایان با تشکر از تلاش یکساله مدیریت شهری گفت: همان‌طور که آقای میلانی گفتند، شورایاران نیز فعال شده اند. امیدوارم این کار به قاعده و به سامان شود، تا بتوانیم از ظرفیت هایی که در اختیار مدیریت شهری است، با انسجام بیشتر و بهتری استفاده کنیم. و از آن برای پوشش وسیع تر فعالیت‌های مربوط به مقابله با ویروس کرونا بهره ببریم.

12-205

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: