• سه شنبه ٢٠ اسفند ١٣٩٨-١٥:٤٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٣٠٧
حسینی میلانی:

پارک‌های جنگلی تهران با کاهش سطح و استفاده خارج از ظرفیت روبه‌رو شده‌اند

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تاکید کرد: پارک‌های جنگلی شهر تهران به عنوان کمربند سبز و ریه‌های تنفسی این شهر با قدمت ۵۰ ساله، متأسفانه به دلیل برخی از بی‌توجهی‌ها و خطاها ، شاهد کاهش وسعت و استفاده خارج از ظرفیت از این پارک‌ها بوده‌ایم.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، سید آرش حسینی میلانی در دویست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران،سالروز درگذشت حضرت زینب (س) را تسلیت گفت، و اظهار داشت: به جامعه پرستاری، پزشکی و کادر درمانی درود می‌فرستم که در سراسر کشور در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا هستند. امیدوارم کمبودها در اقلام حفاظتی هرچه زودتر رفع شود.

وی ادامه داد: درگذشت اسکندر فیروز، به عنوان نخستین رییس سارمان محیط زیست را هم تسلیت می‌گویم. او خدمات شایانی به کشور ، از جمله تعیین مراکز چهار گانه حفاظتی کرد.

این عضو شورای شهر در تذکری به شهرداری تهران تصریح کرد: پارک‌های جنگلی قدمتی ۵۰ ساله دارند. ما موظف به توسعه این پارک‌ها، و حراست از دارایی‌های سبز تهران هستیم. اما متاسفانه برخی از این پارک‌ها، دچار کاهش سطح شده‌اند. به طور مثال، پارک جنگلی سرخه حصار از سال ۶۹ تاکنون، نزدیک به ۱۰۰ هکتار از اراضی‌اش را به تاسیسات دیگر شهری واگذار کرده است. در مورد پارک چیتگر هم شاهد چنین وضعیتی هستیم.

حسینی میلانی همچنین خاطرنشان کرد: پارک‌های جنگلی شهر تهران به عنوان کمربند سبز و ریه‌های تنفسی این شهر، اکنون با قدمت ۵۰ ساله خود ،کارکرد مهمی در پیوند شهرنشینان با طبیعت دارند. اما متأسفانه به دلیل برخی از بی‌توجهی‌ها و خطاها ،شاهد کاهش وسعت و استفاده خارج از ظرفیت از این پارک‌ها بوده‌ایم.

وی در ارتباط با برنامه‌ریزی و بهره‌برداری از پارک‌های جنگلی ابراز داشت: با توجه به جزء ۵ بند ب ماده دو تفاهم‌نامه وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری تهران مورخ 5/6/1398 ، لازم است شهرداری تهران کلیه برنامه‌ها و طرح‌های تأسیساتی، رفاهی و تفریحی را براساس دفترچه طرح به تصویب سازمان جنگل‌ها و مراتع برساند.

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر از شهرداری تهران خواست، مطالعات ارزیابی زیست محیطی طرح‌های توسعه‌ای در پارک‌های جنگلی، توسط شهرداری تهیه و به شورای شهر ارسال شود. معاونت برنامه‌ریزی شهرداری نیز، حتماً قبل از تبادل موافقت‌نامه، تهیه پیوست‌های مذکور را مدنظر قرار دهد.

حسینی میلانی اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا، و لزوم برنامه‌ریزی پیش‌گیرانه قبل از تعطیلات نوروز، شهرداری تهران تدابیر لازم را برای چگونگی بهره‌برداری از پارک‌های جنگلی در این ایام در دستورکار قرار دهد.

6-204

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: