• يکشنبه ٢٠ بهمن ١٣٩٨-١١:١٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧١٤٧
حسن خلیل‌آبادی تذکر داد:

شهرداری پیش از وقوع حادثه نسبت به کج شدن برج طغرل اقدام کند

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در خصوص کج شدن برج تاریخی طغرل به شهردار تهران تذکر داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حسن خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در یکصد و نود و هفتمین جلسه رسمی این شورا نسبت به کج شدن برج طغرل به وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری تهران تذکر داد و خواستار پیگیری هر چه سریعتر وضعیت شد.

حسن خلیل‌آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در خصوص کج شدن برج تاریخی طغرل به شهردار تهران تذکر داد و گفت: برج طغرل سازه‌ای با ویژگی‌های منحصر به فرد از دوران سلجوقیان و با قدمت هزار ساله است که انتشار اخباری مبنی بر کج شدن آن نگرانی‌هایی را بین شهروندان و علاقه‌مندان به میراث فرهنگی ایجاد کرده است‌.

وی با اشاره به ساخت مجموعه رازی در کنار این برج، عبور تونل مترو و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و نشست‌های متعدد در منطقه عنوان کرد: ضرورت دارد شهرداری تهران و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نسبت به اعزام تیم مشترک مهندسی مجهز به دستگاه‌های دقیق اندازه‌گیری این سازه و انجام بررسی‌های میدانی اطراف برج طغرل اقدام کنند.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر افزود: این اقدامات باید در اسرع وقت و پیش از روی‌دادن حادثه صورت گیرد و نتیجه امر به اطلاع مسئولان و عموم برسد تا نگرانی‌ها  پایان یابد.

خبر: 5-197

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: