• يکشنبه ٢٠ بهمن ١٣٩٨-١٠:١٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧١٤٥
تذکر شهر بانو امانی به معاونت مالی شهرداری تهران؛

تبصره 37 بودجه مصوب سال 98 اجرا نشده است/ از 500 میلیارد تومان درآمد در محدوده زون های TOD ریالی به مترو تخصیص نیافته است

رییس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در ۱۰ ماهه ابتدایی سال ۹۸ بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای صدور پروانه املاک واقع در محدوده 300 متری زون‌های TOD (مترو وBRT )را صرفا در توسعه سیستم های حمل و نقل انبوه بر به ویزه مترو هزینه نماید. وصول شده است اما متاسفانه ریالی از این درآمد ها که می بایست برای توسعه مترو اختصاص یابد تخصیص نیافته است.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران شهربانو امانی در یکصد و نود و هفتمین جلسه شورا در تذکری به معاونت مالی شهرداری تهران از عدم اجرای تبصره 37 بودجه مصوب سال 98 گلایه کرد و گفت: برابر مفاد تبصره ۳۷ بودجه مصوب سال ۱۳۹۸، شهرداری تهران موظف است در راستای توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی (TOD)، کلیه درآمدهای وصولی حاصل از تغییر پهنه (کاربری)، عوارض صدور پروانه و اعطای مازاد تراکم در محدوده 300 متری زون‌های TOD (مترو وBRT  )را صرفا در توسعه سیستم های حمل و نقل انبوه بر به ویزه مترو هزینه نماید.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش واصله، در ۱۰ ماهه ابتدایی سال ۹۸ بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای صدور پروانه املاک واقع در محدوده مذکور وصول شده است و اگر با همین روند و عملکرد پیش رود، پیش بینی می شود تا آخر سال جاری بالغ بر ۶۲۰ میلیارد تومان وصول شود.

 امانی افزود: متاسفانه با وجود این منبع درآمدی، معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری با وجود تحقق مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره مذکور، تاکنون ریالی به مترو اختصاص نداده است.سوالی که وجود دارد این است که چرا تاکنون بودجه ای تخصیص داده نشده است؟

این عضو شورا گفت: خواهشمند است  با توجه به اهمیت موضوع و دراجرای ماده هفتاد و سوم (73) قانون شوراها مراتب را به شهردار محترم تهران به عنوان تذکر ابلاغ فرمایید.

خبر: 3-197

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: