• يکشنبه ٢١ ارديبهشت ١٣٩٩-١٤:٣١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٧١٥
محمد جواد حق شناس:

نام گذاری معابر به نام ایثار گران کادر درمان کشور، کمترین کار در تقدیر از این عزیزان است

رییس کمیسیون فرعی نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران گفت: نام گذاری معابر به نام ایثار گران کادر درمان کشور، شاید کمترین کاری بود که می شد در تقدیر از این عزیزان انجام داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و دوازدهمین جلسه شورا، صورتجلسه چهل و پنجمین نشست کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران توسط محمد جواد حق شناس قرائت شد.

حق شناس قبل از قرائت این نام گذاری ها گفت: کادر درمانی کشور در ایام شیوع ویروس کرونا نشان دادند که از هیچ ایثار و فداکاری فرو گذار نخواهند کرد. کادر بهداشت و درمان کشور پزشکان و پرستاران در این ایام نشان دادند که در رابطه با انجام وظیفه تا تقدیم جانشان هم کم نمی گذارند و لذا کوچکترین کاری که می شد کرد، در رابطه با بزرگداشت این عزیزان نام گذاری معابری به نام این عزیزان بود.

رییس کمیسیون نامگذاری در ادامه به ذکر نام های پیشنهادی برای خیابان های مورد نظر پرداخت و گفت : میدانی بی نام و جدید الاحداث واقع در محدوده ۲۰شهرداری تهران وجود دارد، که به نام امام هادی (ع) مزین گردد که  این پیشنهاد به اتفاق آراء به تصویب رسید.

حق شناس ادامه داد: پیشنهاد دوم خیابانی در ادامه خیابان شهید فدائی در محدوده ۲۰ شهرداری تهران که به نام پیشنهادی شهید محسن بهرامی است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران این پیشنهاد را به اتفاق آراء به تصویب رساندند.

بر اساس این گزارش، پیشنهادهای بعدی مربوط به خیابان زرافشان شمالی در محدوده ۲شهرداری تهران بود که به نام پیشنهادی شهیدان سلامت، و خیابان زرافشان جنوبی در محدوده ۲ شهرداری تهران به نام پیشنهادی زرافشان که اعضای شورا پیشنهاد بازگشت به کمیسیون برای بررسی بیشتر مطرح کردند.

وی در ادامه این جلسه، خیابان سوم در محدوده بلوار ایوانک زرافشان شمالی در منطقه ۲ شهرداری تهران را به نام پیشنهادی حبیب الله پیروی، پزشک بزرگ بیمارهای عروقی را مطرح کرد که  این پیشنهاد با ۱۷ نفر از حاضرین با ۹رای موافق ،۳نفر رای نداده و ۴ مخالف به تصویب رسید .

حق شناس در ادامه موضوع تغییر نام خیابان پنجم در محدوده بلوار ایوانک زرافشان شمالی در منطقه ۲شهرداری تهران به نام پیشنهادی دکتر مهدی وریجی (با حفظ شماره ) را مطرح کرد که این پیشنهاد با ۱۸ نفر از حاضرین با ۱۶ موافق و یک رای نداده به تصویب رسید.

همچنین خیابان هفتم در محدوده بلوار ایوانک زرافشان شمالی در منطقه ۲شهرداری تهران به نام پیشنهادی پرستار نرجس خانعلی زاده، اولین پرستار لاهیجانی از دیگر پیشنهادات در این صورتجلسه بود که این پیشنهاد از ۱۷ نفر از حاضرین با ۱۴ رای موافق ،۲نفر رای نداده و ۱ نفر مخالف به تصویب رسید.

در ادامه تغییر نام بلوار آزادگان واقع در منطقه ۶ شهرداری تهران به نام پیشنهادی عباس یمینی شریف نیز به اتفاق اراء تصویب شد.

موارد بعدی پیشنهادات در حوزه پهنه رودکی بود، که یکی از این این پیشنهادات در بوستان ارفع در محدوده خیابان حافظ، واقع در منطقه ۱۱ شهرداری تهران است که پیشنهاد شد، خیابان یکم این بوستان به بنام پیشنهادی لوریس چکناواریان تغییر نام یابد که با حداکثر اراء حاضران به تصویب رسید.

در خاتمه این جلسه تغییر نام بلوار شاهد واقع در منطقه ۱۵ شهرداری تهران بنام پیشنهادی شهیدان سجادیان و کوچه فروردین در محدوده خیابان شهید کلاهدوز واقع در منطقه ۳شهرداری تهران به نام پیشنهادی اکبر زنجانپور(از چهره های معاصر تئاتر ایران) که هر دوی این پیشنهاد با حداکثر آراء حاضران در جلسه به تصویب رسید.

6-212

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: