• ١٤ بهمن ١٣٩٦-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٩٥٥٦
نگاه ما به مردم نگاه مجرمانه بوده است

نگاه ما به مردم نگاه مجرمانه بوده است

 مردم ایران در سال ۵۷ در چنین روزهایی توانستند انقلابی را که از سال ۴۲ آغاز کرده بودند به سرانجام برسانند ، انقلابی که مهم ترین رخداد اواخر قرن بیستم بود.

 در اردیبهشت ماه امسال مردم تهران ۳ برابر دوره گذشته به کاندیدهای شورای شهر رای دادند و در اغلب سایر استان ها نیز شرایط مشابهی حاکم بود. این اتفاق نه تنها وظیفه ما را ۳ چندان می کند بلکه میزان خدمت رسانی نسبت به گذشته نیز باید ۳ برابر شود.

 زنان تاکسیران با صداقت بالا و خدمات بهتر در شغلی که هم مردانه است و هم نگاه مردانه به آن وجود دارد نشان دادند به خوبی از عهده کارهای دشوار بر می آیند.

هنگامی که من وارد کمیسیون تخصصی عمران و حمل و نقل شدم یکی از صنوفی که با من ارتباط برقرار کرد زنان تاکسیران بودند که از حضور یک زن در این کمیسیون ابراز خوشحالی کردند چرا که از این طریق راحت تر می توانستند دغدغه هایشان را به مدیران شهری منتقل کنند.

 متاسفانه چندی پیش برای نزدیک به ۵۰۰ نفر از زنان تاکسیران سرپرست خانوار مشکلاتی بوجود آمده و دستور توقیف خودروهای آن ها صادر شده بود که توانستیم در کمیته ایمن سازی حمل و نقل و ترافیک موقتا مشکل آن ها را حل و فصل کنیم.

 اگر صفحه حوادث روزنامه ها را بخوانید متوجه خواهید شد خشونت و مشکلات اجتماعی در جامعه افزایش یافته است با این حال زنان ما مجبورند به دلایلی نظیر اینکه برخی تاکسیرانان فقط به دنبال مسافر دربستی هستند در ساعات پایانی شب سوار خودروهای شخصی شوند بدون آنکه از امنیت آن اطمینان داشته باشند.

 اگر تاکسیرانان ما به عنوان برادران و پدران ما به این موضوعات توجه بیشتری داشته باشند قطعا زنان ما دیگر مجبور نمی شوند سوار خودروهای نامطمئن شوند. البته این موضوع شامل تمام رانندگان تاکسی نمی شود ، هنگامی که برف آمد در حالی که برخی رانندگان تاکسی برای جابه‌جایی مسافران از فرودگاه امام مبالغ هنگفتی طلب می کردند عده بسیاری از رانندگان تاکسی بودند که در شهر مردم را رایگان جابه جا می کردند.

 در گذشته رانتی درست کردیم و تعداد زیادی تاکسی در اختیار قشر خاصی قرار گرفت که از تسهیلات تاکسی ها استفاده کردند بدون آنکه به مردم خدمت رسانی کنند و این موضوع موجب بی اعتمادی مردم شد و سبب شد مردم همه را به یک چشم ببینند. ما در شورای شهر پنجم با هر رانتی مخالفیم.

 پیشنهاد ما این است که از خانم ها به عنوان راننده سرویس مدرسه بیشتر استفاده شود و این موضوع نیازمند تغییرات در شاخص های انتخاب رانندگان تاکسی و سرویس مدرسه است. از زمان تدوین این قوانین بیش از ۲۰‌سال می گذرد. چطور می شود در قانون یک خانم ۳۰ ساله مجرد می تواند کودکی را به فرزندی قبول کند و مادر مجرد باشد اما همین شخص به دلیل مجرد بودنش نمی تواند راننده تاکسی یا سرویس مدرسه باشد.



 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: