• ٧ دی ١٣٩٥-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٦٧١٩
به بهانه گرامیداشت حماسه 9 دی

به بهانه گرامیداشت حماسه 9 دی

تاریخ سیاسی کشورما همواره اتفاقات ،رویدادها و حوادث بسیاری را در خود جای داده است. رویدادهایی که در طول قدمت چند هزارساله ما هر کدام مسیر قبل را تغییر داده اند. اما شاید مهمترین نقطه عطف تاریخ این سرزمین فروپاشی نظام پادشاهی 2500 ساله و پایان ظلم و ستم بر مردم ایران زمین باشد. طلیعه انقلاب شکوهمند اسلامی که خواسته اکثریت مردم بود با درایت ، دیانت و پایداری حضرت امام خمینی (ره) و همچنین با ایثار و رشادت شهدا و نخبگان دینی و سیاسی ایران آغاز و قریب به سه دهه بعد در بهمن ماه 1357 به ثمره نشست.
با شکل گیری جمهوری اسلامی و فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر گسترش تفکر انقلاب اسلامی به فراسوی مرزهای ایران ، در دل بیگانگان و کشورهایی که منافع خویش را مغایر با روح عدالت خواهی ، ایمان و برابری همگانی مردم جهان می دیدند ، هراس انداخته و موجبات جبهه گیری بسیاری را ایجاد نمود. از سویی دیگر ابر قدرت های استعماری جهان که سالها بر سر سفره منافع و منابع ایران به طمع نشسته بودند و حال دست خویش را کوتاه می دیدند و در صدد بودند تا سرزمینی غنی چون ایران را باز پس گیرند، کارشکنی های متعدد ، ترور شخصیت های برجسته انقلاب و نظام اسلامی ، تحریک صدام برای جنگ با ایران و به تبع آن هجوم وحشیانه هشت ساله بر مرزها و شهر های ایران ، از بعد از توطئه ها و کودتا و حمله مستقیم به طبس اقدامات آنها برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بود.
از پس آن تحریم های سیاسی ، اقتصادی و امنیتی بر علیه ایران موج دوم حملات همه جانبه قلدران جهانی بر کشور ایران که آن سالها تازه جوانه های انقلاب در دل های مردمش نشسته بود را طراحی نمودند که تا به امروز هم با قدرت هر چه بیش از پیش، ادامه داشته است.
اما مدت بسیاری نگذشت که سران استکبار به این نتیجه رسیدند که نمی توان با عزم و اراده مردمی ملت ایران و همچنین مدیریت ، رهبری و درایت رهبر معظم انقلاب با تکیه بر این ابزارها به نتیجه برسند. به همین دلیل پس از جلسات کارشناسی متعدد و تحمل هزینه های گزاف مادی و غیرمادی طرح براندازی از درون و تهی سازی داخلی انقلاب را کلید زدند. نخستین حرکت جدی موج جدید حملات را می توان به وقایع کوی دانشگاه 1378 نسبت داد.
که مدیریت و تدبیر رهبر فرزانه و حکیم انقلاب و حمایت گسترده مردمی در روز 23 تیرماه 1378 توانست آبی بر روی آتش افروزی آن دوران باشد و این قائله ختم گردید.
اما دشمنان قسم خورده تفکر نظام مقدس اسلامی دست از کار نکشیده و با فعالیت های متعدد در صدد توقف حرکت سازندگی ، علمی ، معنوی و فرهنگ سازی جهانی ایران بودند.
با توسعه سیاسی ، علمی و فناوری جمهوری اسلامی و با شکوفایی نخبگان علمی بسیار روند ترور های ناجوانمردانه مجددا آغاز گردید و در پس آن بزرگترین حرکت برنامه ریزی شده براندازی نظام درسال 1388 رخ داد.
وقایع انتخابات 88 با برنامه ریزی عظیم دشمنان داخلی و قدرت های جهانی بر علیه نظام جمهوری اسلامی را می توان به عنوان یکی از مهمترین برنامه های غرب پس از دوران جنگ سرد نامید.
در روزهای پس از انتخابات ، وضعیت ایران بحرانی شده و عده ای از مردم عزیز ایران نیز که به حق در پی حقوق خویش بودند، در مسیر غبار گرفته راه را به بیراهه رفتند و زمان خاموش شدن این فتنه بزرگ طولانی تر شد. با ورود دلسوزان انقلاب اسلامی و دستگاههای مسوول و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بار دیگر با استعانت از حضرت ولی عصر(عج) کشتی زخم خورده انقلاب به ساحل امن هدایت یافت.
اقلیت فریب خورده که بازیچه دست شبکه ها و رسانه های معاند شده بودند در پازل این برنامه مهره هایی بودند که بایستی آخرین تیر ترکش این پروژه نافرجام را شلیک می کردند .
در روز عاشورای حسینی 1388 در حالیکه ملت عزادار ایران که عزت ، سربلندی و برکت خویش را از الگوی عظیم سیدالشهدا (ع) آموخته بودند و مشغول عزاداری بودند، عده ای قلیل با هتک حرمت به ساحت ایام محرم و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در جهت آشوبی مجدد برآمدند و همین حرکت خون مردم ایران را به جوش آورده و در حرکتی مردمی واقعه عظیم و حماسه بزرگ 9دی را رقم زدند.
9 دی پاسخ مستقیم ملت شریف ایران به تمام معاندان دین ، فرهنگ ، انقلاب و عزت و اقتدار ایران بود. مردم ایران با صبوری خویش سعی داشتند تا اگر از سوی عده ای اشتباهی صورت پذیرفته است ، رفته رفته آگاه و به جریان انقلاب بازگردند ، اما کینه توزی آنها و جهل شان موجب شد ، مردم پاسخی کوبنده و قاطع را نصیب دشمنان داخلی و خارجی نمایند.
حماسه 9 دی یادآور آن است که شاید در کوران فشارهای اقتصادی ، امنیتی و معیشتی، مردم ایران در تحمل و بردباری شرایط سخت به سر می برند و به فردا امید دارند، اما هرگز در برابرتجاوز بیگانگان داخلی و خارجی نسبت دین و مملکت شان بویژه جایگاه عاشورا و کربلای حسینی کوتاه نخواهند آمد و اجازه توطئه براندازی نظام را به ناآگاهان و دشمنان خارجی خود که مستقیما در این آتش افروزی دست داشته نخواهد داد.
موج جدیدی که دشمن آغاز نموده است ، جریان نفوذ است که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها بر خنثی سازی نفوذ از یک سو و ساده زیستی و شفافیت مسوولان تاکید و ابرام داشته است ، اما متاسفانه باز هم شاهد برخی نمونه های نامناسب هستیم که با استعانت از حضرت حق و حضرت ولیعصر (عج)، این نمونه های بدخیم بایستی خاتمه یافته تا مردم خود را در کنار مسوولان پاک و صادق احساس یک رنگی نمایند.
مردم شریف و صبور ایران در حماسه 9 دی نشان دادند با هر کسی که قصد تخریب و تضعیف جایگاه ولی فقیه ، نظام جمهوری اسلامی ، تفکر اسلامی و اعتبار و عزت و اقتدار ایران را داشته باشد مماشات نخواهند کرد و در صورتی که فساد های موجود به مسیر خویش ادامه دهد ، شاهد ورود جدی مردم و پاسخ قاطع آنها – تحت لوای تفکرات رهبرمعظم انقلاب- خواهیم بود.
حماسه 9 دی را بر ملت شهید پرور ، شجاع و مقاوم و صبور ایران تبریک گفته و برای آنها و برای تمام مردم این سرزمین، سربلندی ، هدایت ،امنیت ، رفاه و پیشرفت همراه با سلامت را مسالت میدارم.

مهدی چمران

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: