• ١٨ مهر ١٣٩٥-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٤٤٦٣
برکت مداومت بر خواندن زیارت عاشورا

برکت مداومت بر خواندن زیارت عاشورا

گهگاه به یادداشت روزانه سال های دور سری میزنم . به تناسب دهه محرم نَقلی را از یکی از دوستان دیدم که حیفم آمد تنها بین من و او باشد. گفته بود: «با تنی چند از رفقای فرمانده خدمت حضرت آقا رسیدیدم. پرسش های بسیارمان با فرصت اندک ایشان و مسئولیتی که بعد از ارتحال حضرت امام (ره) بر عهده ایشان قرار گرفته بود، ما را بر آن داشت تا تقاضا کنیم نام کسانی را ببرند که بتوانند راهنمائی های عملی در آثار دینی و رفتارهای زندگی و خانواده برایمان داشته باشند. ایشان آیات عارفی چون بهجت (ره)، بهاءالدینی (ره)، خوشوقت (ره) و پهلوانی (سعادت پرور) را نام بردند.
دسترسی به آیت الله خوشوقت با توجه به سکونتشان در تهران آسان تر بود. خدمت دیگر بزرگواران هم درک محضر داشتیم.
فرصتی در خدمت آیت الله پهلوانی (ره) بودیم توصیه های عملی را می فرمودند خواندن هر روزه زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام. برخی از دوستان گفتند، با مضیقه وقتی گاهی نمی توانیم در یک وعده با خصوصیاتی که فرمودید زیارت عاشورا را بخوانیم. ایشان فرمودند: ذکر صد لعن و صد سلام را در طول روز توزیع کنید ولی حتما با صد لعن و صد سلام بخوانید.
اکنون که از آن ملاقات سال های طولانی می گذرد، نتایج شگفت آن را می بینم. حضور در صحنه رویاروئی حق و باطل، نه تنها ساکت و بی موضع نبودن، بلکه تکرار صد لعن و صد سلام در هر بار تکرار کربلای روزگارمان، کمترین تردید به جا نمی گذارد... .
با استقبال از این توصیه از حضرتش خواستم که در این زیارت هر روزه بیش از پیش که صف آرائی جبهه حق و باطل که گاه در جامعه موج در موج از کانون های فتنه خیز دل های سست را دچار تردید می کند، مصونمان دارد؛ و دریافتم اگر تجربه غلبه فضائل بر رذائل و پیروز آمدن حق بر باطل و نفس مطمئنه بر شیطان، تجربه درونیمان نباشد نمی توان در بیرون، با هزار چهره و هزار رنگِ باطل، پیوسته و پایدار مقابله کرد».
جوهره ریزش و رویش در فراز و فرود حوادث، فرو افتادن از اطمینان به وادی تردید است و زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام، جائی برای حد وسط بودن باقی نمی گذارد... .
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین (ع).

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: