• ١٣ شهريور ١٣٩٥-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٣٧٩٢
غایبان صحنه نباشیم

غایبان صحنه نباشیم

یادداشتی به قلم مجتبی شاکری، رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران

روز سه شنبه در کشاکش انتخابات هیات رییسه شورای شهر، هیاهوی خوانده شدن آراء و هیجان رسانه ها، کسی متوجه تصویب پلی به نام "شهدای فاطمیون" و معابری به نام شهیدان مدافع حرم "مهدی نوروزی"، "امین کریمی" و "میثم نظری" نشد. کیست که از عظمت و بلندای نام این شهدای بی ادعا و مخلص بی خبر باشد. کیست که نداند مدافعان حرم از خاک تا افلاک را در چشم بر هم زدنی طی کردند.
آنان که پرچم اعتماد به خدا را در فراز و فرود حوادث بر سر دست گرفته اند و در کشاکش معرکه، نجوای "لا حول و لا قوه الا بالله" را از کف ننهاده اند، بی تردید اینان تاریخ را به دنبال خود می کشند.
مردان مردی که اگرچه "از شمار دو چشم یک تن کم؛ وز شمار خرد هزاران بیش"، بصیر و صبور، استکبار را به هیچ می انگارند و پرده از هزار چهره بزک کرده شیطان کنار می زنند. در این میان غایب صحنه نباشیم که آنان حاضران همیشگی تاریخ اند .
فرصتی تا رونمایی از پلاک آن ها به همت مناطق باقی است. چشم در راه برگزاری این مراسم باشیم که شهدا نخستین حاضران در این مراسم اند و حال و هوای شهر را با این هویت بخشی نظاره گرند. نفس به نفس همرزمان و جانبازان و ... سهم خود را در این هویت بخشی تعریف کنیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: