• چهارشنبه ٢٤ مهر ١٣٩٨-١٣:١٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٢٧٥
عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آیا گود برج میلاد میدانگاه می شود؟

فراهانی درباره احداث گود رها شده مجاور برج میلاد به پلازای شهری (میدانگاه) توضیحاتی داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت گود رها شده برج میلاد گفت: ۴ سال پیش شهرداری تهران با بنیاد تعاون ناجا قراردادی منعقد می‌کند که بر اساس آن هتلی در مجاورت مرکز همایش‌های برج میلاد ساخته شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه گود برج میلاد نزدیک به ۳ سال است که رها شده است گفت: پس از عقد این قرارداد به دلیل مشکلات مالی زمین مجاور سالن همایش‌های برج میلاد در مرحله گودبرداری رها می‌شود و پس از روی کار آمدن شورای شهر پنجم، مدیریت شهری تمام تلاش خود را به کار بست تا وضعیت گود برج میلاد را روشن کند، زیرا رهاسازی آن گود موجب ایجاد ترک‌های بسیاری در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران شده است.

فراهانی با اشاره به منافع شهروندان در اجرای این طرح( تکمیل گود برج میلاد) گفت: موضوع دیگری که شورای شهر پنجم را بر این داشت تا هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف گود رها شده برج میلاد اقدام کند منافع عمومی شهر بود که به واسطه وجود آن گود توسعه پیدا نکرده است.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سئوال که شورای شهر پنجم و مدیریت شهری برای روشن شدن تکلیف گود رها شده برج میلاد چه اقدامی انجام داده است، گفت: شهرداری تهران شکایت خود را اعلام کرد و موضوع در دستگاه قضایی مطرح شد و بر این اساسی دادستانی برای بررسی و تعیین تکلیف پرونده ورود کرد.

فراهانی ادامه داد: در کنار ورود دادستانی شهرداری تهران نیز با بکارگیری مشاورانی به دنبال طرحی است یک ساله است که برای کوتاه مدت بتواند اقدامی مؤثر در گود رها شده برج میلاد انجام دهد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: اگر دستگاه قضایی فسخ قرارداد را تأیید کند شهرداری می‌تواند با بکارگیری شرکای جدید پروژه گود برج میلاد را تکمیل و حتی این امکان وجود دارد که اگر این زمین در اختیار شهرداری تهران باشد به پلازای شهری (میدانگاه) تبدیل شود.

فراهانی در پاسخ به این سوال که مشکل اصلی مدیریت شهری برای تکمیل گود برج میلاد چیست، گفت: مشکل اصلی این است که بنیاد تعاون ناجا برای ورود به مسائل اقتصادی مشکل استراتژی دارد و نکته دوم این است که از زمان ابتدای شروع طرح مشخص بود که بنیاد تعاون ناجا از پس بار مالی اجرای این طرح برنمی‌آید و به دنبال شریک‌های چینی بود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: