• پنج شنبه ٤ خرداد ١٤٠٢-١٠:٢٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٦٩٣
سید احمدعلوی:

ایمن سازی و مرمت بناهای تاریخی بازار جز با مشارکت خود مردم ممکن نیست

سیداحمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از بازار تهران مرمت، نوسازی و ایمن سازی بازار تهران با مشارکت کسبه و بازاریان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سیداحمد علوی به همراه دکتر هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی و آقای حامد سلیمی از بازار تهران و پروژه هایی که با مشارکت کسبه و بازاریان مرمت و بهسازی شده بود، بازدید کرد و اظهار داشت: بازدید را از میدان سیداسماعیل آغاز کردیم و مباحثی همچون ساماندهی موتورسیکلت ها، تامین پارکینگ برای موتورسیکلت مطرح شد و مقرر شد درباره توسعه پارکینگ خدامی مطالعه اولیه صورت گیرد. همچنین موضوع آغاز عملیات کفسازی میدان از شهرداری  ناحیه صورت گرفت. 

وی افزود: البته ساماندهی جداره میدان سیداسماعیل با مشارکت کسبه و با تسهیلگری دفتر  توسعه محلی بازار انجام شده است.

علوی تصریح کرد: در ادامه با عبور از بازار سیداسماعیل و بازار چهلتن، از بناهای ارزشمند محدوده غریبان بازدید بعمل آمد و موضوع صدور جواز مرمت بناهای ارزشمند مطرح شد. 

عضو شورای شهر تهران افزود: با عبور از بازار غریبان و بازار چهلتن و چهارسوق بزرگ، از سرای حاج زمان واقع در بازار چهارسوق بازدید شد و هیئت امنای سرا در خصوص موانع مقاوم سازی سرا صحبت کردند. 

وی تصریح کرد: معتقدم که اگر صدور جواز مرمت به صورت نظام مند و با سرعت بیشتری اجرا می شد بناهای ارزشمند بازار مسیر ساده تری جهت مرمت و مقاوم سازی را طی می کردند. 

علوی اظهار داشت: در ادامه این بازدید از مسیر از گنبد دوم تیمچه حاجب الدوله بازدید کردیم، این گنبد در سال گذشته با هزینه کسبه مرمت شد. 

وی گفت: به زودی درباره این بازدید گزارش مفصلی به اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران و مردم شریف تهران ارائه خواهم کرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: