• سه شنبه ٢ خرداد ١٤٠٢-١٣:٠١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٦٦٩
در صحن شورا مطرح شد؛ 6-149

انتقاد چمران از انتقال برخی وظایف شهرداری به دولت در برنامه هفتم/ دولت به اندازه کافی سنگین و بزرگ است، کندترش نکنید

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از محول کردن وظایف شهرداری به دولت در برنامه هفتم گله کرده و گفت انتقال این وظایف تنها روند انجام کارها را کندتر می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، در یکصد و چهل و نهمین جلسه شورای ششم، با اشاره به توافق وزیر راه و شهرداری در خصوص پیاده راه حضرت زهرا سلام الله، در خصوص برنامه هفتم با انتقاد از سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: می‌توان گفت آنچه در برنامه هفتم پیش بینی شده است عملا به معنای قفل کردن همه شهرداری‌های کشور و مردم را به جان شهرداری انداختن است.
وی افزود: طبق این برنامه برخی وظایف شهرداری به وزارت مسکن و شهرسازی و برخی دیگر نیز به سازمان برنامه و بودجه محول شده است یعنی پیش بینی برنامه هفتم این است که این وظایف از شهرداری جدا شده و به سازمان‌های و نهادهای دیگر واگذار شود؛ اینکه انتقال این وظایف به این نهادها و سازمان‌ها چه حسنی برای دولت دارد، هنوز برای ما مشخص نیست، البته دولت فعلی با این اقدام مخالفت و آن را اصلاح کرده است و خوشبختانه قسمت اعظم مسائل حل شده اما باز هم مواردی وجود دارد که امیدواریم در فرصت های بعدی حل شود اما واقعا چه اصراری وجود دارد.
چمران در ادامه با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر این که کار مردم را به دست مردم بسپارید، تصریح کرد: یک بخش بسیار کوچکی به شهرداری محول شده است اما گویا برخی به دنبال گرفتن همین بخش کوچک از شهرداری و محول کردن آن به دولت هستند، دولت به اندازه کافی سنگین و ثقیل و کند و بزرگ است، دیگر بزرگترش نکنید چرا که این امر سبب کند شدن روند انجام کارها می‌شود چیزی که به تجربه به ما ثابت شده است.
رئیس شورا ادامه داد: اگر واقعا شهرداری‌ها مانند سابق زیر نظر وزارت کشور بود باز هم در شهرهایی مانند تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد، اهواز و بسیاری از شهرهای دیگر شاهد اتفاقات و اقداماتی که در حال حاضر رخ داده، بودید؟ قطعا و یقینا خیر. چطور وزارت کشور یا شهرداری زیر نظر این وزارت، می‌توانست با آن حجم کار این برنامه‌ها را اجرا کند، ما نتیجه مثبت را می‌بینیم اما نمی‌خواهیم آن را باور کنیم؛ تجربه‌های دنیا را با این استدلال که انقلابی نیستند، نمی‌پذیریم اما اینکه دیگر تجربه خود ماست، به این چرا پشت پا میزنیم، لذا هشدار می‌دهیم و درخواست می‌کنیم دولت با چشم باز روی این مسائل حرکت کرده و به آن توجه کند تا خدایی نکرده مردم در مقابل دولت قرار نگیرند. 
وی در ادامه با اشاره به وجود مدیریت یکپارچه شهری در برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم و حضور به موقع شهردار تهران در هیئت دولت و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از حذف آن در برنامه هفتم، ابراز امیدواری کرد مورد فوق با وضعیت مناسب‌تر و بهتری به مجلس برود. 
چمران در پایان گفت: این گلایه ما بوده و ما طلبکار هستیم اما شرایط را به گونه‌ای پیش برده‌اند که گویا در جایگاه بدهکار قرار گرفته‌ایم.
 
گزارش تصویری این جلسه را در لینک زیر ببینید:

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: