• سه شنبه ٢ خرداد ١٤٠٢-١١:٥٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٦٦٤
چمران: 1-149

انتظار داریم به زودی انتقام شهدای مرزبانی گرفته شود/ مبلغ ورودی مراکز ورزشی در محل نصب شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تک تک ما وظیفه داریم تا نگهبان و پاسبان قطره قطره خون پاک شهدای عزیزمان باشیم بر انتقامجویی هرچه سریعتر تروریست هایی که ۵ تن از سربازان ما را در مرزبانی به شهادت رساندند، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران؛ مهدی چمران در یکصد و چهل و نهمین جلسه شورای ششم در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و امنیت کشور در واکنش به شهادت مرزبانان کشور که به دست تروریست های کوردل از سوی پاکستان اتفاق افتاد اشاره کرد و خواستار اقدام فوری در انتقام جویی از این تروریست ها شد و اظهار داشت: قطعا باید اقدام فوری در این خصوص صورت گیرد و این جانیان آدم کش و سرسپردگان صهیونیستی به سزای عملشان برسند و به درک واصل شوند.
وی در ادامه به روز ۳خردادماه، سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به ملت شریف ایران یادآور شد: این روز در اذهان مردم هیچگاه کمرنگ نخواهد شد چرا که روز فتح خرمشهر بعنوان یک موفقیت بزرگ و شورانگیزی تلقی می شود چرا که آن زمان بعد از تجاوز رژیم بعث عراق صدام در مصاحبه ای با رسانه ها ادعا کرده بود که این شهر به عنوان یک دژ محکم است و ایران دیگر نمی تواند این شهر را پس بگیرد اما دیدیم که همت رزمندگان و خون پاک شهدا و تقدیر الهی در عملیات بیت المقدس چنان رقم خورد که در شب ۳ خرداد ۱۳۶۱، خرمشهر آزاد شد. 
رییس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تک تک ما وظیفه داریم تا نگهبان و پاسبان قطره قطره خون پاک شهدای عزیزمان باشیم گفت: آنها رفتند و خرمشهر را آزاد کردند و ایران اسلامی آزاد شد؛ آیا ما می توانیم این آزادی را بخوبی حفظ کنیم؟ قطعا هرروز باید به خودمان نهیب بزنیم؛ خصوصا آنهایی که به خون شهدا خیانت می کنند، اختلاس می کنند و کسانی که دل به آنسوی آبها می بندند چگونه فردای قیامت در مقابل خون پاک شهدا پاسخگو اعمال و رفتارشان خواهند بود. 
وی افزود: متاسفانه می بینیم که برخی فریب خوردگان نیز به تاسی از غرب راه پوچ آنها را پیش می گیرند و در مقابل حکم اعدام جانیان و آدم کشانی که می خواهند به سزای اعمالشان برسند پرچم اعتراض برمی دارند اما در مقابل شهادت مرزبانان سکوت می کنند و شاید هم در دل میخندند؛ اما بدانید که ما در مقابل این خون ها مسئولیم و امیدواریم خداوند  به ما فرصت و توانایی بدهد تا از خون پاک شهدایمان صیانت کنیم. 
چمران در ادامه با یادآوری مقاومت مردم دزفول در زمان جنگ تحمیلی که روز ۴ خرداد هم‌ به نام روز مقاومت نامگذاری شده این روز را به دلاورمردان دزفول تبریک گفت. 
وی در پایان با یادآوری روز ۴ خرداد که به نام روز بزرگداشت حضرت صالح بن موسی کاظم(ع) و تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده اذعان کرد: ما در ایران این سعادت را داریم که تعداد زیادی از فرزندان ائمه اطهار به ایران رجعت کردند و در بسیاری از نقاط کشور سکونت کردند چرا که آن زمان ایران مهد تشیع بود اما بازهم بدست امرا و خلفای آنزمان به شهادت می رسیدند و ما در تهران امامزادگان بسیاری همچون حضرت صالح ابن موسی کاظم و حضرت عبدالعظیم حسنی داریم که مامن زیارتگاهی مردم است.
 
برای جلوگیری از سوءاستفاده مبلغ ورودی مراکز ورزشی در محل نصب شود
مهدی چمران، رئیس شورا در پاسخ به تذکر مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورا در خصوص پرداخت مبلغ برای مراکز ورزشی شهرداری اظهار داشت: مقرر شد دریافتی‌ها در این باره طبق نرخی که سال گذشته سازمان ورزش شهر تهران اعلام کرده است، باشد و این مبلغ تغییری نیابد. 
وی افزود: اینها از جمله اقداماتی است که شورا شهر به منظور پایین نگه داشتن قیمت‌ها و در راستای مبارزه با تورم انجام می‌دهد؛ جلسه گذشته نیز شاهد بودید که نرخ بلیت مترو نیز با وجود اینکه از ابتدا پایین در نظر گرفته شده بود، از ۲۵ درصد مصوب به ۱۵ درصد تقلیل داده شد؛ به همین ترتیب نرخ قیمت اتوبوس‌هایی که در اختیار شهرداری است نیز به میزان ۵۰ درصد نرخ مصوب کاهش یافت؛ این اتفاقات رخ داده است. 
چمران در ادامه در خصوص نرخ ورودی‌های مراکز ورزشی نیز بار دیگر تاکید کرد: ما نرخ ورودی را هر آنچه سازمان ورزش تعیین کرده است، اعلام می‌کنیم لذا درخواست می‌شود شهرداری این مصوبه را اعلام کند و ورودی مراکز ورزشی در محل نصب شود تا مورد سوءاستفاده قرار نگرفته و موجب نارضایتی مردم نشود.

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: