• پنج شنبه ٣١ شهريور ١٤٠١-٠٨:٤٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٢١٦
تشکری هاشمی در بازدید از مرکز پایتخت در آستانه سال جدید تحصیلی:

تجهیز زیرگذر گلوبندگ به آسانسور و پله برقی ضروری است/ وقت آن رسیده که طرح ترافیک بعد از ۴۰ سال مورد بازنگری قرار گیرد

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورا با بیان اینکه منطقه ۱۲ به صورت کامل در محدوده طرح ترافیک واقع شده و این موضوع به یک مشکل بزرگ برای اهالی و کسبه این منطقه تبدیل شده است، تصریح کرد: ۴۰ سال قبل، طرحی تحت عنوان طرح ترافیک برای مقابله با مسائل و مشکلات ترافیکی در محدوده مرکزی شهر اجرا شد که در زمان خود، طرح درست و جامعی بود اما در زمان کنونی با افزایش جمعیت و وسعت شهر از یک سو و تغییر سبک و روش زندگی شهروندان از سوی دیگر، وقت آن رسیده که اجرای این طرح به صورت اساسی مورد بازنگری قرار گیرد.

 
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در سومین برنامه نظارت میدانی کمیسیون عمران شورای شهر از مناطق، به محدوده مرکزی پایتخت رفت و در بازدید ۵ ساعته از پروژه‌های ترافیکی و عمرانی منطقه ۱۲ دیدن کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت این پروژه‌ها و وضعیت این منطقه پر تردد پایتخت در آستانه سال جدید تحصیلی قرار گرفت.
سید جعفر تشکری هاشمی در این بازدید با تأکید بر اهمیت و ضرورت حفظ و نگهداشت امکانات و منابع موجود شهر، این موضوع را به مراتب مهم‌تر از توسعه شهر قلمداد کرد و گفت: اگر از تأسیسات موجود به صورت مناسب نگهداری نشود، شاهد از دست رفتن منابع شهر در حوزه‌های مختلف خواهیم بود و به همین جهت، تفکر و نگرش مبتنی بر نگهداشت شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با نگهداری فضاهای موجود، هم می‌توانیم سرمایه‌های شهر و شهرداری را حفظ کنیم و هم می‌توانیم از مازاد ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کنیم.
وی از تردد انبوه موتورسیکلت‌ها به عنوان معضل بزرگ محدوده بازار بزرگ تهران به عنوان قطب اقتصادی پایتخت نام برد و افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل و مشکلات مبتلابه منطقه ۱۲، تردد صدها هزار دستگاه موتورسیکلت است که برای جلوگیری از تبدیل شدن آن به یک بحران، باید تمامی دستگاه‌های مؤثر دست به دست هم بدهند و با جدیت و به فوریت نسبت به کاهش و کنترل این معضل، چاره‌اندیشی و اقدام کنند.
 
*ایجاد جذابیت برای موتورسیکلت‌ها در محدوده بازار اشتباه است*
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌هایی مانند خط ویژه موتورسیکلت برای موتورسواران جاذب سفر بوده و تردد این وسیله را در محدوده اجرای طرح افزایش می‌دهد، اظهار کرد: فراهم آوردن تسهیلات برای موتورسیکلت‌ها و جذابیت تردد با این وسیله، اقدامی اشتباه است که بر تعداد موتورسواران خواهد افزود و اختلالات ترافیکی و مخاطرات جانی را برای عابران پیاده تشدید خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در اجرای طرح‌های شهری باید تمامی ابعاد و جوانب در نظر گرفته شود ، تصریح کرد: در حال حاضر، پدیده انبوه موتورسیکلت‌ها به یک عارضه شهری تبدیل شده و حل و فصل اساسی این معضل از اهمیت و ضرورت ویژه‌ای برخوردار است.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، تعداد پرشمار سرعت‌گیرها در سطح شهر از جمله در محدوده مرکزی شهر را موضوعی آزاردهنده و غیر ضروری به ویژه در معابری که از حجم تردد بالایی برخوردارند، دانست و گفت: این سرعت‌گیرهای تکرارشونده که باعث گلایه شهروندان شده است، نه تنها به ایجاد آرامش و ایمنی تردد کمک نمی‌کند، بلکه با پدید آوردن نقاط حادثه‌خیز، منجر به بروز تصادف و متضرر شدن شهروندان نیز می‌شود.
 
*واقع شدن کامل منطقه ۱۲ در طرح ترافیک مشکل بزرگ اهالی و کسبه است*
تشکری هاشمی با اشاره به بازدید خود از محدوده بازار و صحبت با اهالی و کسبه محل، اظهار کرد: زیرگذر گلوبندک به پله برقی و آسانسور نیاز دارد که این موضوع باید حتماً مورد اقدام فوری قرار گیرد و در عین حال، عبور عرضی از این نقطه نیز می‌بایست مورد توجه ویژه قرار گیرد، ضمن اینکه محل مذکور ظرفیت استفاده از چراغ زمان‌دار برای وسایل نقلیه عبوری و عابران پیاده را دارد و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود برای افزایش ایمنی و سرعت بخشیدن در این تقاطع پرتردد، اهمیت و ضرورت دارد.
وی با بیان اینکه منطقه ۱۲ به صورت کامل در محدوده طرح ترافیک واقع شده و این موضوع به یک مشکل بزرگ برای اهالی و کسبه این منطقه تبدیل شده است، تصریح کرد: ۴۰ سال قبل، طرحی تحت عنوان طرح ترافیک برای مقابله با مسائل و مشکلات ترافیکی در محدوده مرکزی شهر اجرا شد که در زمان خود، طرح درست و جامعی بود اما در زمان کنونی با افزایش جمعیت و وسعت شهر از یک سو و تغییر سبک و روش زندگی شهروندان از سوی دیگر، وقت آن رسیده که اجرای این طرح به صورت اساسی مورد بازنگری قرار گیرد.
 
*خانه‌های منطقه ۱۲ به خوابگاه و انبار تبدیل شده‌اند*
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه عوامل متعددی از جمله اجرای طرح ترافیک در منطقه ۱۲، باعث ایجاد شب‌مردگی و خالی شدن این منطقه از سکنه و تبدیل مکان‌های مسکونی به خوابگاه‌های کارگری، کارگاه‌های تولیدی یا انبارهای کالا شده است، اظهار کرد: همین امر، موجب شده تا در این محدوده، شاهد بافت فرسوده‌تری باشیم زیرا شهروندان به دلیل رکود قیمت زمین و ملک، کمتر در منطقه مذکور سرمایه‌گذاری می‌کنند و عملاً قطب اقتصادی پایتخت به پهنه‌ای خالی از جمعیت ساکن تبدیل شده است.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه یکی از مواردی که در منطقه ۱۲ مشاهده می‌شود، ایجاد فضای سبز در رفیوژ وسط معابر است، خاطرنشان کرد:  این روند به دلایل متعدد، غیر ضروری بوده و منجر به کاهش ایمنی می‌شود از این رو، روند نیازمند بازنگری فوری است.
گفتنی است، قبل از سخنان تشکری هاشمی، امیر یزدی شهردار منطقه ۱۲ با ارائه گزارشی از وضعیت موجود منطقه در مورد کم و کیف پروژه‌های ترافیکی و عمرانی منطقه و میزان پیشرفت فیزیکی و ریالی این پروژه‌ها توضیح داد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: