• دوشنبه ٢١ شهريور ١٤٠١-١١:٠٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥١٦٩
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران مطرح کرد:

طرح جامع زیباسازی شهر تهران در دستور کار شورا؛ تهران نه هویت ایرانی دارد نه اسلامی

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری برهویت بخشی فضاهای شهری تاکید کرد و گفت که تهران نه هویت مذهبی دارد و نه هویت ایرانی در حالی که باید این دو هویت را تواما داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران مهدی پیرهادی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه در حوزه زیباسازی هویت‌بخشی به میادین شهر تهران دنبال می‌شود، گفت: «به دنبال تصویب طرح جامع زیباسازی شهر تهران بودیم که این اتفاق هنوز نیفتاده است و شاید اگر برخی دوستان، طرح را کامل خوانده بودند تصمیم بهتری گرفته می‌شد اما تا یکی دو ماه آینده دوباره این طرح در صحن شورا مطرح می‌شود.»
وی با بیان اینکه تهران به یک سند و طرح جامع درخصوص زیباسازی نیاز دارد، گفت: «این طرح باید دارای پیوست مختلفی باشد و کاربست‌های آن هم تعریف شده باشد تا زمان‌بندی فعالیت‌ها و بودجه مورد نیاز و ... مشخص شود.»
این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: «تلاش می‌کنیم در حوزه بودجه تغییراتی داشته باشیم و بودجه مثل سال قبل نباشد که این همراهی همه اعضای شورا را می‌طلبد. قطعا این تغییرات سخت است اما به سود شهرداری و شهر تهران است که بودجه‌ها واقعی‌تر و عملیاتی‌تر شود و بهای تمام شده در بودجه دیده شود و موارد قابل اندازه‌گیری باشد و از کلی‌گویی و مباحث کلان و مسائلی که غیر قابل اندازه‌گیری است، جلوگیری شود و حجم، برنامه، تعداد و بهای تمام شده آن باید به گونه‌ای باشد که برنامه را عملیاتی کند و مانند برنامه قبل که کمتر از 25 درصد محقق شد، نباشد.»
 
پروژه‌های مطالعاتی در شهرداری به سرانجام مناسبی نمی‌رسد
پیرهادی با اشاره به اینکه پروژه‌های مطالعاتی در شهرداری به سرانجام مناسبی نمی‌رسد، گفت:‌ «دلیلش این است که برخی‌ها صرفا حوزه مطالعات و پژوهش را می‌بینند و به اجرا توجه نمی‌کنند. مطالعه باید به شکلی باشد که قدرت اجرایی داشته باشد و اگر کاربری‌های خود را نداشته باشد و مطالعه دقیق نباشد در اجرا دچار مشکل می‌شود.»
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تهران نه هویت ایرانی و نه یک هویت اسلامی دارد، گفت:‌ «شهر تهران باید تلفیقی از هویت ایرانی و اسلامی توأما باشد ولی آن چه شاهدش هستیم این است که شهر تهران غیر از ایام مناسبتی که سازمان زیباسازی کار نمادین کوتاه مدت و مقطعی انجام می‌دهد، هویت تاریخی و تمدنی در آن نمی‌ینیم و نه یک هویت تاریخی و تمدنی دارد و نه یک هویت اسلامی و دینی و مذهبی. این موضوعی است که باید بر روی آن کار شود.»
وی ادامه داد: «به شهر تهران که نگاه می‌کنید نه تاریخ این شهر را می‌بینید و نه فضای مذهبی را در آن احساس می‌کنید. این شهر هیچ هویتی ندارد. غیر از برخی نقاط که مکان‌های تاریخی در شهر تهران است مانند موزه یا خانه موزه‌ها، مهمترین موضوع معابر و میادین اصلی شهر تهران است و اولین اقدام سازمان زیباسازی این است که در گام اول باید روی میادین و خیابان‌های اصلی شهر تهران متمرکز شود.»
پیرهادی با اشاره به اینکه تعدادی از خیابان‌های تهران دارای قدمت بسیار زیادی هستند و مردم در این خیابان‌ها خاطرات زیادی دارند، گفت:‌ «باید برای حفظ و بازپیرایی این خیابان‌ها مطالعات و اقدامات لازم صورت بگیرد. در خصوص این مساله در مناطق جنوبی خیلی کم کار شده و به نظر من در مناطق جنوبی به مراتب کمتر از مناطق شمالی کار شده است و در مناطق جنوبی کمبود این مسائل بسیار چشمگیر است. در مناطق 18 و 19 میدانی با تعاریف استاندارد نداریم.»
 
کمبودهای بخش مبلمان شهری در تهران
این عضو شورای شهر تهران معتقد است: «شهرداری می‌توانست برای برخی میادینی که تاریخ و شرایط آن را داشتند، فضاهای بهتری ایجاد کند مانند میدان انقلاب، ولیعصر، هفت‌تیر، ونک و تجریش اما در میادین اصلی شهر، المان خاصی نمی‌بینیم. در بحث مبلمان شهری در یک دهه گذشته اقدامات خوبی در شهرداری انجام نشده است. مبلمان شهری در سطح شهر تهران جای کار زیادی دارد و کمبودهای بسیار زیادی در این حوزه وجود دارد و سازمان زیباسازی حتما باید در حوزه مبلمان شهری و جداره‌های شهر تهران کار ویژه‌ای انجام دهد.»
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: