• سه شنبه ١٥ شهريور ١٤٠١-١٠:٥١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥١٠٧
چمران:2-90

باید قدر داشته ها را بدانیم و مشکلات را رفع کنیم/ پرونده حکومت ستمشاهی در ۱۷ شهریور ۵۷ بسته شد

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی حاصل جانفشانی کسانی است که با خون خود ریشه انقلاب را مستحکم کردند گفت: کشور ما به تبعیت از سیره رسول گرامی اسلام باید مشکلات کمتری را شاهد باشد و برهمه ما واجب است که بر اجرای سیره اهل بیت بمانیم و مشکلات کشور را مرتفع کنیم.

 
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز( ۱۵ شهریور ماه ) در جریان برگزاری نودمین جلسه صحن شورا در  ابتدا ضمن گرامیداشت  قیام ۱۷ شهریور و عرض ارادت به روان پاک شهدای این روز که به دست ماموران ستمشاهی به درجه رفیع شهادت نائل شدند، گفت:  روز ۱۷ شهریور، روزی بود که پایه های سست و لرزان تخت ستمشاهی لرزید و اسباب سقوط حکومت پهلوی فراهم شد و نتوانست با تغییر ساختار نخست وزیری راه به جایی ببرد. 
وی افزود: این روز هیچگاه نه از ذهن بنده که مفتخرم در آن بزنگاه در بطن این اتفاق و حادثه حاضر بودم و نه از ذهن افراد دیگری که حضور داشتن پاک نخواهد شد و این قیام الله بر لوح پیکره ی انقلاب اسلامی حک شده است. 
چمران در ادامه به مرور خاطرات ان دوران اشاره کرد و گفت: در آن زمان برای اینکه نظام ستم شاهی به بقای خود ادامه دهد حکومت پهلوی ابتدا آدمی در منصب نخست وزیری گذاشت که بتواند با روحانیت و مردم کنار بیاید که نتوانست و منجر به تغییر وی شد؛ پس از آن نظام شاهنشاهی تیمساری از بدنه ارتش را در این جایگاه مستقر کرد تابا برخورد قهری و برگزاری حکومت نظامی بتواند مقابل جریان مبارزه با طاغوت را بگیرد و با سختگیری ها بتواند زمینه آرامش را برای حکومت شاهنشاهی فراهم کند که بحمدالله آن هم نتوانست چرا که جوش و خروش مردم فراتر از این سخت‌گیری‌ها بود. 
وی ادامه داد: پس از آن شکست سهمگین حضور تیمسار شاهنشاهی و خروش مردم در آن سالها انتقال قدرت به دست شاپور بختیار سپرده شد که به هرحال حکومت شاهنشاهی در آن مقطع هم نتوانست راه به جایی ببرد و بقای خود را تثبیت کند. 
رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه میتوان گفت پرونده حکومت ستمشاهی در ۱۷ شهریور ۵۷ بسته شد خاطر نشان کرد: این پیروزی بهای خون شهدای عزیزی بود که در این روز و در آوردگاه میدان ژاله که اوج حرکت ها، رفت و آمد ها و اعتراضات خیابانی بودند به وقوع پیوست از طرفی هم فکر نمیکردیم که حکومت شاهنشاهی با تمام قدرت ها و حمایت های همه جانبه بلوک شرق و غرب دنیا بتواند سقوط کند و ریشه انقلاب اسلامی مستحکم تر شود و یادآوری این روزها مبین تکریم خون‌های ریخته شده عزیزان نیست که زندگی خود را فدا کردند تا امروز ما بر سر سفره انقلاب نشسته ایم. 
وی با بیان اینکه به هر حال در ساختار هر کشوری  مشکلاتی هم وجود دارد تصریح کرد:  ما نباید همیشه نیمه خالی لیوان را ببینیم، قطعا وظیفه ما و تمام مسئولین است که در صدد رفع مشکلات جاری کشور تلاش کنیم و در می رفع نقصان ها باشیم اما باید قدردان اتفاقات خوب هم‌باشیم. 
چمران در پایان اظهار کرد که انتطار میرود با توجه به جاری و ساری بودن سیره ائمه اطهار و رسول گرامی اسلام شاهد مشکلات کمتری در کشور باشیم ضمن انکه جمهوری اسلامی باید در تمام عرصه ها بعنوان الگوی کشورهای دیگر قرار بگیرد.
گفتنی است در جریان برگزاری نودمین جلسه از صحن شورا مراسم تقدیر از داوران بین المللی از سوی اعضا و رئیس شورا نیز به عمل آمد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: