• يکشنبه ١٢ دی ١٤٠٠-١٤:٣٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٤٧٣
امانی: 15-36

شورا باید سیاست گذار نحوه اداره موزه‌ها در شهر تهران باشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا در مخالفت با لایحه قیمت‌گذاری موزه‌ها گفت: شورا وظیفه سیاستگذاری دارد و نباید در اجرا دخالت کند.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جریان بررسي لايحه شهرداري تهران درباره « سياست‌گـذاري و قيـمت‌گـذاري بهـاي بليـت همه موزه‌هاي شهرداري تهران» گفت: مخالفت من در مورد دخالت ما در اجرا است. درواقع این لایحه تبدیل به یک دستورالعمل اجرایی شده است. به اعتقاد من، ما باید کلیات و راهبردها را مشخص و  سیاست‌‌گذاری کنیم و نباید در اجرا دخالت کنیم. ما باید در غالب چند جمله مثلا پنج خط (حداکثر هفت خط) شهرداری را ملزم به رعایت 5 یا 6 اصل کنیم.
او با اشاره به بندی مربوط به ایجاد شورای سیاستگذاری، اضافه کرد: اگر بنا باشد یک سمینار تشکیل شود، 20 نفر عضو برای شورای سیاست‌گذاری در نظر گرفته‌اند یا اینکه ما برای هر موزه یک هیات امنا بگذاریم! ما چند تا خانه موزه در شهر تهران داریم؟ برای هر کدام یک هیات امنا بگذاریم؟  احتمالا برای هر کدام یک هیات‌مدیره و مدیر بگذاریم!
امانی اضافه کرد: این شأن شورای شهر نیست. ما باید سیاست‌ها و راهبردهای اصلی، نحوه اداره موزه‌ها را در شهر تهران و امثالهم را تعیین کنیم. مثل همان اعتراضی که من به سیاست‌های کلی بودجه داشتم، اینجا هم همین اعتراض را دارم. می‌گویم ما شورای شهر هستیم. ما باید سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری کنیم مطول نوشتن جز ایجاد سردرگمی و نوشتن برای عدم اجرا، هیچی ارزش دیگری ندارد. من پیشنهادم این است که لایحه بازگردد  و نهایتا در یک صفحه خلاصه بشود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: اصل را بر این گذاشتند که حتما ایجاد سازمان گردشگری تصویب می‌شود. از کجا معلوم ما به عنوان شورای شهر، ایجاد سازمان گردشگری را مصوب کنیم؟ ما حتما مخالف تاسیس سازمان گردشگری هستیم.
امانی در ادامه با طرح سوالی صحبت‌های خود را ادامه داده و گفت: همان طور که دوستان گفتند، این تلفیق لایحه و طرح شورا است؛ یعنی لایحه نیست. تازه اگر لایحه باشد، شورا می‌تواند آن را اصلاح کند. ایراد من به مطول بودن و خیلی اجرایی و ریز بودن این آیین‌نامه است همان طور که آقای آخوندی گفتند. چیزی که به شورا ارائه شده لایحه است؟ من می‌گویم این دستورالعمل است. ما مسوول تصویب آیین‌نامه‌های پیشنهادی شهرداری هستیم.
این عضو شورا اضافه کرد: 16 وظیفه برای شورای سیاستگذاری در نظر گرفتید و  ضمنا هیات امنا هم برای هر کدام از این موزه‌ها تشکیل شود! تکلیف وظیفه هیات امنا را هم مشخص نکردید که می‌خواهند چه کار کنند. این موضوع تداخل در 16 وظیفه در نظر گرفته شده است. من فکر می‌کنم این 16  وظیفه را خیلی راحت می‌توانیم به 8 وظیفه تبدیل کنیم. در شورای سیاست‌گذاری حضور شرکت توسعه فضای فرهنگی را الزامی کردند،این شرکت زیر نظر معاونت اجتماعی است. معاونت اجتماعی که مجری است قرار نیست سیاست‌گذاری کند! مسوول ساخت و ساز اماکن فرهنگی و ورزشی شهرداری تهران است. بعضی از این اعضا واقعا هیچ ضرورتی ندارد که در این شورا باشند.
او تاکید کرد: شورایی که قرار است هر شش ماه یک بار تشکیل شود، برایش 16 تا وظیفه دیده شده؛ درحالی‌که در همین آیین‌نامه تکلیف بسیاری از مسائل را روشن نکرده است. بعد گفتیم آنها برای موزه‌ها تصمیم‌گیری کنند! این موضوعات ابهاماتی است که وجود دارد و خواهش می‌کنم اگر قرار بر تصویب است، ابهامات رفع شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: