• يکشنبه ١٢ دی ١٤٠٠-١٠:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٤٥٨
آخوندی در نطق پیش از دستور سی و ششمین جلسه شورای شهر تهران؛ 1-36

مدیران شهری با تکیه بر مکتب حاج قاسم در راه خدمتگزاری به مردم گام بردارند/ مکتب حاج قاسم راه وزیدن دوباره نسیم خدمت در شهر است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران طی نطقی در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی خاطر نشان کرد: مدیریت شهری اعم از نمایندگان شورای اسلامی شهر و مدیران شهری باید با تکیه بر مکتب حاج قاسم در راه خدمتگزاری به مردم گام بردارد. مردم دیر زمانی است که چشم به راه وزیدن دوباره نسیم خدمت در شهر هستند.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور سی و ششمین جلسه این شورا با اشاره به سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: سیزدهم دی از تلخ ترین روزها در تاریخ این ملت است. روزی که سردار رشید و قهرمان نامدار این کشور به دست شقی ترین انسان های عالم و در جنایتی آشکار به شهادت رسید. 
وی ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی اگر چه در سحرگاه 13 دی 98 به آرزوی دیرین خود یعنی شهادت رسید اما این شهادت داغی بر دل همه آزادگان جهان گذاشت که تا ابد سرد نخواهد شد. شهادت حاج قاسم عزیز صفحه جدیدی در تاریخ ایران و جهان اسلام گشود و موجب شد فرهنگ مقاومت، ایثار، رشادت، از خودگذشتی و ذوب در عشق الهی و ولایت بودن یکبار دیگر به عنوان خون در کالبد جامعه به جریان افتد .
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دشمنان بر این باور بودند که با شهادت این فرمانده بزرگ جهان اسلام که تمام زندگی پر برکتش را در راه خدمت به انسان ها ، مبارزه با کفر و اعتلای اسلام مصروف کرد، می توانند سدی بزرگ در مقابل جبهه مقاومت در منطقه ایجاد کنند، اظهار داشت: شهادت سردار دل ها این واقعیات را نمایان ساخت که تحلیل های دشمنان به مانند همیشه اشتباه بود و با شهادت یک سلیمانی هزاران سلیمانی دیگر از مکتب این شهید والامقام متولد گردید و موجب شد تا نام شهید سلیمانی برای دشمن بسیار خطرناک تر از نام سردار سلیمانی شود. موید این موضوع را می توان در کلام رهبر فرزانه انقلاب دید که فرمودند «شهید سلیمانی به الگو و قهرمان جوانانِ دنیای اسلام و منطقه تبدیل شدند امروز سلیمانی در منطقه ما نماد امید، اعتماد به‌نفس، رشادت و رمز استقامت و پیروزی است و همچنان‌که برخی به درستی گفته‌اند، «شهید» سلیمانی برای دشمنانش خطرناک‌تر از «سردار» سلیمانی است.»
آخوندی گفت: در سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی باید عمیق تر و دقیق تر به حیات پرنور و پربرکت ایشان نظاره کرد و دید که چگونه شهید سلیمانی به این جایگاه رفیع رسید. به عبارتی سلیمانی چگونه سلیمانی شد؟ حاج قاسم در زمان حیاتش چنین گفت که «تا کسی شهید نبود، شهید نمی شود. شرط شهید شدن، شهید بودن است. اگر امروز بوی شهید از رفتار و اخلاق کسی استشمام شد، شهادت نصیبش می شود. تمام شهدا دارای این مشخصه بودند».
وی تاکید کرد: ایشان این کلام را نه تنها در لفظ  بلکه در میدان عمل نیز پیاده کرد و به معنای واقعی کلمه خود را وقف خدمت به مردم نمود. این وقف یکبار خود را در جامه رزم و در خاکریزهای هشت سال دفاع مقدس، یکبار در قامت کمک رسانی به مردم زلزله زده بم، یکبار به عنوان فرشته نجات مردم سیل زده خوزستان و یکبار در قالب فرمانده رشید سپاه اسلام در جبهه مقاومت متبلور ساخت و باعث گردید تا ایشان از یک فرمانده نظامی صرف به یک مسئول دردآشنا در میان مردم مبدل گردد.
این عضو شورای شهر تهران بیان کرد: برای شناخت سردار سلیمانی می بایست در مکتب ایشان تامل کرد و دید چگونه این فرمانده ارشد جبهه مقاومت تا به این حد از تاثیرگذاری در بین مردم کشور، منطقه و جهان دست یافت و تبدیل به ملی ترین و امتی ترین چهره کشور شد.
وی با اشاره به شاخصه های شهید سلیمانی از دیدگاه رهبری معظم انقلاب اسلامی که زمینه ساز افزایش ضریب نفوذ وی در جامعه شد، اظهار داشت: از دیدگاه رهبر فرزانه انقلاب این شهید بزرگوار تربیت‌شده اسلام و مکتب امام خمینی و پایبند بـه انقـلاب، پایبند بـه خط مبـارک و نورانـی امـام راحـل بودند و داشته های فرهنگی، معنوی و انقلابی و ارزشهای ملتدر ایشان متبلور بود.
وی ادامه داد: دارای شجاعت، روحیه‌ی مقاومت و پایبندی و وفاداری کاملاً صادقانه به عهدی که با پروردگار بسته بود؛ اهل معنویّت، صدق، اخلاص و آخرت‌جویی ؛ پروا نداشتن در راه خدا و انجام وظیفه و جهاد فی‌سبیل‌الله و «اخلاص و کار برای خدا»؛ دارای روحیه‌ی فداکاری و نوع‌دوستی؛ وفاداری به وظایف خود در قبال ملت ایران و امت اسلامی؛ تلاش و کار خستگی ناپذیر و حیرت‌انگیز؛ فرار از دیده شدن و تظاهر و البته ذوب در انقلاب و ولایت بودن از دیگر شاخصه های شهید سلیمانی از نگاه رهبری به حساب می آید
آخوندی بیان داشت: با تکیه بر این تعابیر می توان به این نکته دست یافت که جوهره مکتب حاج قاسم سلیمانی شکل گرفته از صدق و اخلاص است که می تواند خط مشی و چراغ راهی برای مدیران و مسئولان کشور باشد. 
وی تاکید کرد: امروز کشور بیش از هر زمان دیگری نیاز به مکتب حاج قاسم سلیمانی دارد.  حاج قاسم برای خدمت رسانی به مردم از هیچ کوششی دریغ نداشت و این مهم می بایست برای همه مدیران و ازجمله نمایندگان مردم نیز فصل الخطاب باشد. خالص بودن، برای خدا کار کردن، تلاش برای دیده نشدن ، در صحنه بودن، روحیه جهادی داشتن، با مردم و برای مردم بودن و حفظ وحدت ، همدلی و انسجام نیازهای امروز است تا در سایه آن نیازهای مردم شناسایی، راهکارهای لازم برای رفع آنها احصا و نهایتا عملیات خدمت رسانی به انجام برسد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: مدیریت شهری اعم از نمایندگان شورای اسلامی شهر و مدیران شهری باید با تکیه بر مکتب حاج قاسم در راه خدمتگزاری به مردم گام بردارد. مردم دیر زمانی است که چشم به راه وزیدن دوباره نسیم خدمت در شهر هستند. اگر ما به دنبال خدمت رسانی مناسب به مردم هستیم باید از هرگونه حاشیه و تفرقه دوری کرده و با وحدت در مسیر یکپارچه خدمت حرکت کنیم. این یک وظیفه دینی و قانونی است که بر دوش ما گذاشته شده است و مردم با رای اعتماد خود چشم انتظار تحول در شهر هستند.
وی گفت: مردم به حاج قاسم سلیمانی عشق داشتند چرا که وی از جنس خودشان و برای خودشان بود. شهید سلیمانی یک نقشه راه زنده برای همه مدیران و خدمتگزاران است و با تکیه بر آن می بایست امور را به پیش برده و زمینه ساز آسایش بیشتر شهروندان شویم.
این مقام مسئول در ادامه نطق خود به سفارش و وصیت حاج قاسم که مخاطب آن سیاسیون کشور بود، گفت: در وصیت نامه حاج قاسم آمده است که « عزیزان، هر رقابتی با هم می‌کنید و هر جدلی با هم دارید، اما اگر عمل شما و کلام شما یا مناظره‌هایتان به نحوی تضعیف کننده دین و انقلاب بود، بدانید شما مغضوب نبی مکرم اسلام و شهدای این راه هستید؛ مرزها را تفکیک کنید. اگر می‌خواهید با هم باشید، شرط با هم بودن، توافق و بیان صریح حول اصول است. اصول، مطوّل و مفصّل نیست. اصول عبارت از چند اصل مهم است:
۱- اول آنها، اعتقاد عملی به ولایت فقیه است؛ یعنی این که نصیحت او را بشنوید، با جان و دل به توصیه و تذکرات او به عنوان طبیب حقیقی شرعی و علمی، عمل کنید. کسی که در جمهوری اسلامی می‌خواهد مسئولیتی را احراز کند، شرط اساسی آن [این است که] اعتقاد حقیقی و عمل به ولایت فقیه داشته باشد. من نه میگویم ولایت تنوری و نه میگویم ولایت قانونی؛ هیچ یک از این دو، مشکل وحدت را حل نمی‌کند؛ ولایت قانونی، خاصّ عامه مردم اعم از مسلم و غیر مسلمان است، اما ولایت عملی مخصوص مسئولین است که می‌خواهند بار مهم کشور را بر دوش بگیرند، آن هم کشور اسلامی با این همه شهید.
۲- اعتقاد حقیقی به جمهوری اسلامی و آنچه مبنای آن بوده است؛ از اخلاق و ارزشها تا مسئولیتها؛ چه مسئولیت در قبال ملت و چه در قبال اسلام.
۳- به کارگیری افراد پاکدست و معتقد و خدمتگزار به ملّت، نه افرادی که حتی اگر به میز یک دهستان هم برسند خاطره‌ی خان‌های سابق را تداعی می‌کنند.
۴- مقابله با فساد و دوری از فساد و تجمّلات را شیوه خود قرار دهند.
۵- در دوره حکومت و حاکمیت خود در هر مسئولیتی، احترام به مردم و خدمت به آنان را عبادت بداند»
وی در پایان گفت: از روح بلند شما از اعماق دل تشکر می کنیم . برای بیش از 4 دهه فداکاری و ایثار و از خودگذشتگی . برای همه رشادت ها و مجاهدت هایی که بسیاری از آنها را ندیدیم و نمیدانیم . برای ما هم دعا کنید تا شهید باشیم و شهید شویم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: