• جمعه ١٣ فروردين ١٤٠٠-١٣:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٠٦٤
حجت نظری در گفت و گو با ایمناخبر داد:

توجه به نیاز مبتلایان به اتیسم در ضوابط مناسب‌سازی شهری

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: باید شرایطی فراهم شود تا فرد اتیسم و همینطور خانواده‌اش به سبب این اختلال از حضور در جامعه و فضاهای شهری محروم نشوند.

 به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حجت نظری در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به سیزدهم فروردین ماه، روز جهانی آگاهی از اتیسم اظهار کرد: با افزایش آگاهی شهروندان نسبت به اتیسم می‌توان بسیاری از مشکلات ناشی از آن را حل و فصل کرد اما در حال حاضر و در شرایطی که بسیاری از شهروندان آگاهی چندانی پیرامون این اختلال ندارند، پیامدهای آن علاوه بر فرد اتیستیک منوجه اعضای خانواده او نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور افراد مبتلا به اتیسم در یک خانواده تمام اعضای آن را درگیر کرده و بر تعاملات اجتماعی و حضور آنان در محیط‌های عمومی و شهری تأثیر می‌گذارد، افزود: در همین راستا نیز باید شرایطی فراهم شود تا این افراد اتیسم و خانواده‌هایشان به سبب این اختلال از حضور در جامعه و فضاهای شهری محروم نشوند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در همین راستا نیز مدتی قبل با محوریت ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران نشستی میان تعدادی از اعضای شورای شهر و سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه اتیسم برگزار و بنا شد تا در ضوابط مناسب‌سازی شهری برمبنای نیاز افراد دارای اتیسم توجه ویژه‌ای شود.

نظری ادامه داد: همچنین مدیریت شهری در سالی که گذشت، محوریت هفته سلامت روان را حول موضوع اتیسم قرار داد و در این هفته از تمام ظرفیت‌های مدیریت شهری برای آگاه‌سازی و معرفی این اختلال استفاده شد. البته شخصاً معتقدم که آگاه‌سازی و اطلاع رسانی پیرامون یک اختلال نباید صرفاً محدود به یک هفته یا یک روز باشد و تداوم آن شرط مهمی است.

وی با تاکید بر اینکه برای افزایش آگاهی پیرامون اتیسم و نیز کاهش پیامدها و آثار آن باید به سازمان‌های مردم نهاد اعتماد شود، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ارکان در این بخش سازمان‌های مردم نهاد هستند که داوطلبان آن اقدامات خیلی خوبی در این زمینه داشته‌اند بنابراین لازم است که در تمام برنامه‌ریزی ها و تصمیم‌گیری از این سازمان‌ها کمک گرفته شود، چرا که بسیاری از اعضای داوطلب این سازمان‌ها خود با افراد دارای اتیسم در ارتباط مستقیم هستند و همین موضوع سبب شده تا شناخت کاملی از این افراد و مشکلات پیش روی آنان داشته باشند.

این عضو شورای شهر تهران در پایان تاکید کرد: برای تحقق شهری برای همه، لازم است که شرایط برای حضور تمام اقشار جامعه در محیط‌ها و فضاهای شهری فراهم شود و باید توجه داشت که صرفاً با نوشتن شعار مشکلی حل نشده و شهر برای حضور اقشار مختلف آن آماده نخواهد شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: