• دوشنبه ١٨ اسفند ١٣٩٩-١٠:٣٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٩٦١
مجید فراهانی خبر داد:

اجرای 1259 پروژه توسعه محلی در سطح مناطق شهرداری تهران/ اختصاص ۳ هزار و 500 میلیارد تومان برای پروژه‌های توسعه محلی در سال ۱۴۰۰

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: امسال 3 هزار و 500 میلیارد تومان بودجه برای پروژه‌های توسعه محلی در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته‌شده است و باید تا پایان فروردین‌ماه فهرست پروژه‌های توسعه محلی از سوی شورایاران ارسال شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان نشست با شورایاران و تقدیر از شورایاران مشارکت‌کننده در بررسی بودجه ۱۴۰۰ که عصر روز یکشنبه 17 اسفندماه در سالن شورای شهر تهران، برگزار شدف گفت: از مشارکت شورایاران برای بررسی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران تقدیر می‌کنم چراکه نظرات خوبی در خصوص پروژه‌های کوچک‌مقیاس محلات ارائه دادند امیدواریم در خصوص سایر پروژه‌های کوچک‌مقیاس 1400 هم این مشارکت وجود داشته باشد.
 
او افزود: مردم صاحبان اصلی شهر و کشور هستند. مردم همه مشکلات ازجمله جنگ تحمیلی، کرونا و تحریم را از سر گذراندند. بر اساس قانون اساسی حق انتخاب دارند و محرم کشور هستند.
 
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: اگر ما ازنظر شورایاران دفاع می‌کنیم برگرداندن حق مردم به خود مردم است بر همین اساس از طریق شورایاران مطالبات مردم را جویا می‌شویم.
 
فراهانی تأکید کرد: مردم بودجه شهر را تأمین می‌کنند و این مردم هستند که شهرداری را با پرداخت عوارض، پرداخت صورت‌های مالی شهرداری و غیره اداره می‌کنند. همین مردم باید در سیاست‌گذاری‌ها دخیل باشند.
 
عضو شورای شهر تهران بابیان اینکه مردم بودجه شهر را تعیین می‌کنند ازاین‌رو آن‌ها برای سیاست‌گذاری‌ها باید نظر بدهند، گفت: مردم بارأی خود اعضای شورا، مجلس شورای اسلامی را تعیین می‌کنند چرا در خصوص بودجه منطقه و محله خود نباید نظر بدهند؟
 
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد: باید مصارف بودجه و اولویت‌های آن توسط منتخبان مردم ارائه شود. در ابتدای شورای پنجم اقداماتی را دنبال کردیم و اولین مسئله ما این بود که اطلاعات بودجه نباید محرمانه باشد.
 
فراهانی اضافه کرد: متأسفانه درگذشته هیچ‌یک از بودجه‌های شهرداری منتشر نمی‌شد و محرمانه تلقی می‌شد. اولین اقدام ما این بود که طی مصوبه‌ای لایحه بودجه شهرداری باید در دسترس عموم قرار گیرد و منتشر شود.
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: پس‌ازآن بودجه برای شورایاران ارسال شد و درخواست کردیم در مورد ردیف بودجه محله و منطقه خود اظهارنظر کنند. بر همین اساس دوره‌های آموزشی در خصوص بودجه‌ریزی نیز برگزار کردیم.
 
او گفت: در جریان بررسی و تدوین بودجه، شهرداری ملزم شد تا دبیر کارگروه برنامه‌وبودجه شورایاری منطقه را در جلسات دعوت کنند که برخی انجام دادند و برخی این کار را نکردند و این الزام رعایت نشد.
 
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: رابط شورایاری و دبیر کارگروه شورایاری در جلسات بودجه شرکت کردند و درنهایت ارقامی به این پروژه‌ها اختصاص پیدا کرد. فهرست پروژه‌های توسعه محلی باید به تائید شورایاران برسد و برای اجرای این پروژه‌ها هم باید رابط و دبیر کارگروه برنامه‌وبودجه شورایاری در جلسات کنترل پروژه حضورداشته باشد.
 
فراهانی تأکید کرد: به میزانی که شهردار منطقه از پتانسیل و مشارکت شورایاران استفاده کند موفق خواهد بود. در کشورهای دیگر هزینه‌های زیادی می‌کنند تا نخبگان محلات را جذب و نظراتشان را دریافت کنند.
 
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به شهردارانی که سعی می‌کنند از شورایاران دور باشند، گفت: به این افراد می‌گویم اگر بخواهید پتانسیل ایجاد کنید هزینه زیادی باید می‌کردید. برخی می‌گویند شورایاران افراد ناراحت و منتقدی هستند و امکان اداره منطقه و محله را از ما می‌گیرند و مطالبه گری می‌کنند. در پاسخ به این شهرداران می‌گویم همچنان که مردم هزینه اشتباهات شمارا می‌دهند شما باید آن را بپذیرید.
 
فراهانی اضافه کرد: در ضمن اشتباهات شهردار هزینه محله و منطقه را هدر می‌دهد. شهردار منطقه باید تحمل کند و با صبر افراد را جذب و از پتانسیل آن‌ها برای پیشبرد اهداف منطقه استفاده کنند.
 
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۰۰ تذکر در صحن شورا به شهرداران مناطق و شهردار تهران ارائه کرده است، گفت: متأسفانه با نگاه مثبت به این تذکرات نگاه نشده است. این تذکرات مشخص می‌شود کجای کار ایراد دارد. شهرداری تهران 22 منطقه، 43 سازمان و 9 معاونت دارد و این تذکرات اعضا به نفع اداره شهرداری است چراکه متوجه می‌شوند در کدام نقطه از شهرداری چه می‌گذرد؟
 
فراهانی افزود: افراد باید احساس کنند کنترل می‌شوند چراکه ممکن است از کار خود منحرف شوند ازاین‌رو انتقادات شورایاران باید موجب تشکر وسپاسگزاری شهرداری شود.
 
او تأکید کرد: شورایاران یاوران شورا هستند. هنر شورای شهر که منتخب مردم است استفاده از پتانسیل شورایاران خواهد بود. بسیاری از تذکرات را غالباً از شورایاران دریافت کرده‌ام و شهردار موظف به پیگیری است.
 
فراهانی با اشاره به بودجه پروژه‌های توسعه محلی گفت: طبق آماری که دریافت کردم با مشارکت شورایاران امروزه شاهد اجرای 1259 پروژه توسعه محلی بااعتباری بالغ‌بر 1 هزار و 24 میلیارد تومان در سطح 372 محله شهر تهران بودیم. با متوسط پیشرفت فیزیکی 40 درصد بوده است و انشالله این پروژه‌ها تا پایان فروردین‌ماه به مردم تحویل داده شود.
 
او بیان کرد: همچنین امسال 3 هزار و 500 میلیارد تومان بودجه برای پروژه‌های توسعه محلی در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته‌شده است و باید تا پایان فروردین‌ماه فهرست پروژه‌های توسعه محلی از سوی شورایاران ارسال شود.
 
فراهانی در پایان تأکید کرد: معتقدم اگر هیچ کاری نکنیم و تنها این پروژه‌های توسعه محلی را پیش ببریم موفق خواهیم بود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: