• سه شنبه ٥ اسفند ١٣٩٩-١٩:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٨٤٠
مجید فراهانی در جلسه دیدار رییس شورا با رابطین شورایاران:

نهاد شورایاری ها نباید زیر مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی باشد/ موضوع سراهای محلات و مدیریت آن باید تعیین تکلیف شود

رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعتقاد من این است که نهاد شورایاری ها نباید زیر مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران باشد چرا که حوزه عمل شورایاری ها فرا حوزه ای است و آنان می توانند در تمامی حوزه های مدیریت شهری دخیل باشند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مجید فراهانی در جلسه دیدار ریاست شورا با رابطین شورایاری مناطق 22 گفت: یکی از مهمترین دلایل کمبود ها و کاستی ها و به وجود آمدن مشکلات سوء مدیریت است یعنی امروز هم اگر ما مشکلات فراوان داریم شاید بخشی از آن به واسطه تحریم ها باشد اما عمده مشکلات به واسطه سوء مدیریت و عملکرد خودمان است. 
 
او افزود: هنر مدیریت این است که از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود بهره مند شود و چه ظرفیت و پتانسیلی بزرگ تر و عظیم تر از شورایاری ها در مناطق سراغ دارید که بی مزد و منت حاضر هستند در مدیریت امور شهر کمک یار مدیریت شهری باشند. 
 
فراهانی تصریح کرد: امروز اگر شهردار تهران یا شهرداران مناطق می خواستند چنین ظرفیتی را خود به وجود بیاورند شاید باید میلیارد ها تومان هزینه می کردند ولی امروز این ظرفیت عظیم در دل محلات وجود دارد و نیازمند مدیریت با هوشی است که از آن بهره مند شود. 
 
عضو شورای شهر تهران در ادامه سخنان خود گفت: اعتقاد من این است که نهاد شورایاری ها نباید زیر مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران باشد چرا که حوزه عمل شورایاری ها فرا حوزه ای است و آنان می توانند در تمامی حوزه های مدیریت شهری دخیل باشند. 
 
رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: همانطور که در جلسات تنظیم بودجه مناطق از وجود شورایاران بهره بردیم و اتفاقا بهترین نظرات را هم آنان دادند باید بگویم که در حوزه های دیگر هم می توان از وجود شورایاران بهره برد و شورایاران نباید محدود به حوزه فرهنگی شوند. 
 
فراهانی افزود: امروز اتفاق بزرگی رخ داد و ادغام دو معاونت برنامه ریزی و منابع انسانی در قالب معاونت برنوامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی مصوب شد و لذا اعتقاد دارم شورایاری ها باید با این معاونت تازه تاسیس در ارتباط باشند چرا که جنس کار شورایاران در قالب برنامه ریزی در تمامی حوزه ها است و ما نیازمند باز تعریف فعالیت شورایاری ها در این معاونت هستیم. 
 
او در ادامه سخنان خود گفت: در این راستا باید موضوع سراهای محلات و مدیریت آن نیز تعیین تکلیف شود. 
 
عضو شورای شهر تهران در پایان تاکید کرد: باید پروتوکلی ایجاد شود که بر طبق آن هر مسئولی که به مناطق مراجعه می کند در ابتدا با شورایاران ارتباط بگیرد وقتی این اتفاق بیافتد دیگر شهرداران مناطق نمی توانند به نهاد شورایاری بی توجه باشند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: