• سه شنبه ٥ اسفند ١٣٩٩-١٢:٥٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٨٢٠
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران:

ضرورت حفظ استقلال مرکز معاونت برنامه ریزی شهر تهران

علی اعطا تاکید کرد: در صورت ادغام مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران ذیل معاونت جدید تاسیس، استقلال نسبی که در اظهار نظر نسبت به طرح‌ها و لوایح خواهد داشت از بین می رود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران «علی اعطا» سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با ارائه پیشنهادی درباره لایحه «ادغام دو معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا و توسعه منابع انسانی» خواستار حذف بند ۵ ماده واحده لایحه و حذف تبصره ۷ ماده واحده شد و اظهار داشت: در لایحه ادغام دو معاونت، ادغام مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران را در معاونت جدید التاسیس مشاهده می کنیم.

وی گفت: مناسب‌تر این است که مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از این ادغام مستثنا شود.

اعطا با ارائه دلایل این پیشنهاد تاکید کرد: عنوان مرکز، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران است و فارغ از اینکه این مرکز، انتظارات را به لحاظ مدیریتی برآورده کرده است یا خیر، خدمات پژوهشی به شهرداری ارائه می‌دهد و در خدمت نمایندگان شورای شهر هم هست.

سخنگوی شورای شهر تهران، با بیان اینکه بنا نیست این مرکز به عنوان مرکز دفاع از لوایح پیشنهادی شهرداری عمل کند، گفت: این مرکز در واقع باید بی‌طرفی را حفظ کند و به شورا هم خدمات ارائه دهد اما اگر ذیل یک معاونت اقدام شود، استقلال آن مخدوش می شود.

به گفته وی، در صورت ادغام مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران ذیل معاونت جدید تاسیس، استقلال نسبی که در اظهار نظر نسبت به طرح‌ها و لوایح خواهد داشت از بین می رود.

اعطا همچنین تاکید کرد: باید توجه داشت که اگر تنها واحد پژوهشی شهرداری تهران را که در سال‌های گذشته خدمات خوبی ارائه کرده است در ذیل یک معاونت ادغام کنیم و سطح آن را پایین بیاوریم، چه بازتابی در افکار عمومی خواهد داشت؟

سخنگوی شورای شهر تهران عنوان کرد: ممکن است این طور تلقی شود که شورای اصلاح طلب و شهرداری دوره مدیریت پنجم، تنها نهاد پژوهشی را در یک معاونت ادغام کرد و ممکن است، به انحلال سازمان برنامه و بودجه تشبیه شود.

وی در پاسخ به این نکته که  برخی عنوان می‌کنند که معاونت تازه تاسیس که بخش مهمی از آن برنامه‌ریزی است و به مطالعات احتیاج دارد، گفت: مگر قرار است که واحدهای سازمانی هم عرض ارتباطشان با هم قطع باشد،  می‌توانند با هم کار کنند و معاونت تازه تاسیس نیز می تواند از این مرکز خدمات دریافت کنند.

اعطا با بیان اینکه پیشنهاد میکنم مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران مستثنا شود و در معاونت تازه تاسیس ادغام نشود، تاکید کرد: با این کار از بازتاب منفی که ممکن است ایجاد شود جلوگیری می کنیم و در عین حال استقلال نسبی این مرکز را حفظ می کنیم.

وی در ادامه پیشنهاد خود، گفت: اگر تاکنون این مرکز انتظارات را برآورده نکرده باید به گونه‌ای عمل شود که استقلال آن تامین شود.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نظر کمیسیون برنامه و بودجه، هم کوچک‌سازی است، افزود: اگر مرکز در معاونت ادغام شود، باید در شورا دفتر مطالعات و برنامه ریزی را راه اندازی کنیم،  آیا این موضوع در جهت خواست کمیسیون برنامه و بودجه است؟

275-6

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: