• يکشنبه ٣ اسفند ١٣٩٩-١٤:٠٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٧٩٤
رسولی:

استقراض بانکی شهرداری در دوره پنجم کمتر از دوره گذشته است

نائب رئیس شورای شهر با بیان اینکه طی سه سال گذشته شورای پنجم فقط اجازه 2 هزار و 117 میلیارد تومان استقراض از طریق سیستم بانکی را به شهرداری تهران داده است گفت: دلیل آن هم بدهی انباشته بیش از 70 هزار میلیارد تومانی دوره قبل بود که عملا استقراض بیشتر را غیر ممکن می کرد.این در حالی است که در مدت مشابه دوره قبلی شهرداری تهران 10 هزار و 776 میلیارد تومان از سیستم بانکی استقراض داشته است. استقراض این دوره 5.1 برابر کمتر از بدهکارسازی دوره قبل بوده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین ‎الملل شورای اسلامی شهر سید حسن رسولی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در جریان بررسی بودجه 1400 شهرداری تهران گفت: طی سه سال گذشته شورای پنجم فقط اجازه 2 هزار و 117 میلیارد تومان استقراض از طریق سیستم بانکی  را به شهرداری تهران داد. دلیل آن هم بدهی انباشته  بیش از 70 هزار میلیارد تومانی دوره قبل بود که عملا استقراض بیشتر را غیر ممکن می کرد.این در حالی است که در مدت مشابه دوره قبلی شهرداری تهران 10 هزار و 776 میلیارد تومان از سیستم بانکی استقراض داشته است. این عدد در دوره جدید به 2 هزار 117 میلیارد تومان کاهش یافته که  5.1 برابر کمتر از بدهکارسازی دوره قبل بوده است. 
رسولی درباره تحقق بودجه سال 99 شهرداری تهران نیز گفت: سال 99 سال خاصی است که ما با بحران کرونا مواجه بودیم. یکی از مبانی پیش بینی درآمدها میزان تحقق است، امیدواریم با مجوز‌های داده شده به شهردار امسال بین 80 تا 85 درصد عملکرد داشته باشیم. تحقق درآمد 80 تا 85 درصدی در 12 ماه سال کرونا که همه درآمدهای شهرداری با کاهش و هزینه‌ها با افزایش روبه رو بوده است جزو افتخارات این دوره مدیریت شهری است. 
رسولی افزود:علاوه بر شاخص های تحقق عملکردی بودجه، تغییراتی که در دفترچه املاک، قانون ارزش افزوده و افزایش آن از 4 درصد به 5 درصد و همچنین تصویب دو بسته محرک اقتصادی همه پیشتبانی‌هایی بود که شورا از شهرداری انجام داد تا بتواند عملکردی در حد 80 تا 85 درصد باشد. 
خزانه‌دار شورا اظهار داشت: تاسف می خورم که بعضی از همکاران این دوره را متهم به شهرفروشی می کنند، در حالی که جزو افتخارات این دوره پایان دادن به غارت منابع متعلق به نسل‌های آینده و روال گذشته مدیریت شهری است. در سال 93 فقط از طریق آیین نامه مالی غیرقانونی سازمان املاک به قیمت سال 93، 20 هزار میلیارد تومان شهر فروشی صورت گرفته است.
رسولی ادامه داد: بپذیریم بودجه سند پیش‌بینی است و اگر ایرادی به منابع داریم باید در هزینه‌ها هم  این کاهش را داشته باشم.ما به عنوان کمیسیون برنامه و بودجه کاملا از آنچه شهرداری و شورای شهر در این حوزه انجام داده و به عنوان یکی از اسناد افتخارات این دوره است، دفاع می کنیم.
10-274

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: