• يکشنبه ٣ اسفند ١٣٩٩-١٣:٣٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٧٩٠
خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران:

تعریف ردیف‌های درآمدی و هزینه‌ای جزو اختیارات وزیر کشور است

سید حسن رسولی در جریان بررسی پیشنهادات اعضای شورا در خصوص بودجه سال 1400 شهرداری تهران اظهار داشت: تعریف ردیف‌های درآمدی و هزینه ای جزو اختیارات وزیرکشور است و ما الان نمی توانیم فی البداهه به عنوان عضو شورای شهر تهران کد ردیفی به عنوان درآمد حاصل از خط آسمان داشته باشیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و اموربین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید حسن رسولی در جریان بررسی پیشنهادات اعضای شورا در خصوص بودجه سال 1400 شهرداری تهران اظهار داشت:  تعریف ردیف‌های درآمدی و هزینه ای جزو اختیارات وزیرکشور است و ما الان نمی توانیم فی البداهه به عنوان عضو شورای شهر تهران کد ردیفی به عنوان درآمد حاصل خط آسمان داشته باشیم.

سید حسن رسولی درباره پیشنهاد سید ابراهیم امینی نائب رئیس شورای شهر تهران با موضوع افزایش سقف درآمدها حاصل از محل عوارض ساختمانی مضاف بر تراکم گفت: این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق نیز مطرح شد و به دو دلیل رد شد.

رسولی افزود:دلیل اول این است که این موضوع از اختیارات شورای اسلامی شهرتهران نیست. ما در یکی از بسته های محرک اقتصادی مطرح کردیم که کمیسیون ماده 5 هم آن را تصویب کرده است و تقدیم شورای عالی معماری و شهرسازی شده است که اگر آنها با درآمدها حاصل از محل عوارض ساختمانی مضاف بر تراکم موافقت کنند در جهت توازن منطقی و عدالت اجتماعی می توانیم از این مزیت نه به عنوان افزایش درآمد استفاده کنیم.

رسولی ادامه داد: دلیل دوم این است که  تعریف ردیف‌های درآمدی و هزینه ای جزو اختیارات وزیرکشور است و ما الان نمی توانیم فی البداهه به عنوان عضو شورای شهر تهران کد ردیفی به عنوان درآمد حاصل خط آسمان داشته باشیم.به این دو دلیل بود که این پیشنهاد رد شد.

در ادامه پیشنهاد امینی مبنی بر افزایش سقف درآمدها حاصل از محل عوارض ساختمانی مضاف بر تراکم به رای گذاشته شد که با 7 رای موافق به تصویب نرسید.

7-274

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: