• چهارشنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٩-١٩:٣١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٧٦٤
حجت نظری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ گفت:

کنترل شیوع کرونا با ساماندهی حرکت مترو و اتوبوس

عضو شورای اسلامی شهر: با کاهش سرفاصله زمانی در اتوبوس و مترو می‌توان به کاهش تراکم جمعیت کمک کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حجت نظری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ گفت: هفته گذشته تعدادی اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران اضافه شد و با وجود تحریم‌ها کار توسعه حمل و نقل عمومی دنبال می‌شود، اما مدیریت شهری در تلاش برای برطرف کردن موانع است.

نظری افزود: قرار است در یک ماه باقیمانده از سال ۹۹ و ماه‌های ابتدایی ۱۴۰۰ بر تعداد اتوبوس‌های شهر اضافه شود.
وی گفت: با توجه به مشکلات شهر و کثرت جمعیتی شهر و با وجود تحریم‌های ظالمانه، توسعه حمل و نقل به سختی انجام می‌گیرد، اما مهم متوقف نشدن کار در این شرایط است

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا؛ مدیریت شهری درباره تردد خودرو‌های شخصی در محدوده طرح ترافیک در تعاملی با پلیس راهور ساعت ورود و خروج خودرو‌ها را به تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا رساند.
نظری افزود: بعد از این اتفاق شاهد بودیم که بسیاری از شهروندان به جای استفاده از حمل و نقل عمومی با خودروی شخصی تردد می‌کنندو همین مسئله تقاضای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را به شدت کاهش داد.
وی گفت: با وجود اقدامات صورت گرفته تراکم مسافران همچنان زیاد است، اما آنچه که اهمیت دارد این است که در شرایط فعلی هم می‌شود بسیاری از شیوه نامه‌ها را رعایت کرد و درباره فاصله گذاری اجتماعی ملاحظاتی در نظر گرفت و نکات ایمنی را به اطلاع شهروندان رساند.
نظری افزود: شهروندان باید بدانند که در فضا‌های متراکم و محبوس زیاد صحبت نکنند و نکات بهداشتی را رعایت کنند تا احتمال ابتلا به کرونا به حداقل برسد.
وی گفت: اقدامات پیشگیرانه باید از طریق رسانه‌های عمومی شهر مثل تابلو‌های تبلیغاتی و فضا‌های داخلی مترو‌ها و اتوبوس‌ها به مردم اطلاع رسانی شود.
نظری افزود: مدیریت سر فاصله جرکت قطار‌ها و اتوبوس‌ها هم می‌تواند به کاهش تراکم شهروندان در فضای مترو و اتوبوس کمک کند.
وی گفت: همچنان می‌توانیم با مدیریت اتفاقات قابل پیش بینی با وجود شرایط فعلی به کاهش زمانی سرفاصله مترو و اتوبوس کمک کنیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: