• يکشنبه ١٩ بهمن ١٣٩٩-١٣:٥٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٦٦٢
در صحن شورای شهر صورت گرفت:

تاکید اعضای شورای شهر بر ارتقا ظرفیت‌های گردشگری شهر تهران

اعضای شورای شهر تهران طرح الزام شهرداری تهران با توجه به ظرفیت های گردشگری در فرآیند بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران و ایجاد لایه گردشگری در نقشه‌های این طرح را به تصویب رساندند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین ‎الملل شورای اسلامی شهر در جلسه دویست و هفتادمین جلسه رسمی شورا و در جریان در جریان بررسی طرح الزام شهرداری تهران با توجه به ظرفیت های گردشگری در فرآیند بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران و ایجاد لایه گردشگری در نقشه‌های این طرح، علی اعطا گزارش کمیسیون معماری و شهرسازی درباره این طرح را در صحن قرادئت کرد.
 
اعطا با اشاره به این که این طرح به صورت مشترک توسط کمیسیون فرهنگی و اجتماعی  و معماری وشهرسازی تهیه شده است گفت: در حال حاضر از سوی هیئت رئیسه، کمیسیون شهرسازی و معماری به عنوان کمیسیون اصلی در نظر گرفته شده است و بر مبنای این ماموریت ، نظر  کمیسیون در قالب یک ماده واحده ارایه می شود.
 
اعطا ادامه داد : در راهبردهای طرح جامع شهر تهران و در ماده ۲۴ و ۷۲ برنامه پنجساله شهرداری تهران، در بحث توسعه گردشگری پایدار پیش‌بینی‌های انجام شده که شهرداری با کمک سایر مراجع ذیصلاح اقدام اساسی در این خصوص را انجام دهد. پیش‌بینی شده که برنامه جامع ارتقاء ظرفیت های گردشگری شهر تهران را شهرداری از تاریخ مصوبه بر اساس ۹ محور پیش‌بینی شده تهیه کند.
 
سخنگوی شورا افزود: برندسازی، تبدیل تهران به مقصد گردشگری اعمال مدیریت یکپارچه در موضوعات گردشگری به لحاظ بهره برداری و جاذبه‌های گردشگری، شناسایی پتانسیل ها، بازنگری ساز و کارها و استفاده از مجموعه ظرفیت های مشارکت بخش خصوصی و دولتی از جمله محورهای پیش‌بینی شده در این خصوص است.
 
وی عنوان کرد: در طرح اولیه که اعضای شورا آن را امضا کرده بودند، بحث این بود که لایه ویژه‌ای برای گردشگری پیش‌بینی شود اما بعد از ارجاع موضوع به کمیسیون مقرر شد که در این گزارش برنامه جامع ارتقاء ظرفیت های گردشگری شهر تهران در دستور کار قرار گیرد.
 
در ادامه اما حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران در مخالفت با این طرح گفت: به نظر می‌رسد این طرح جایگزین لایحه سازمان گردشگری شده که هنوز شهرداری آن را به شورا ارائه نداده است. در آن لایحه بحث کالبدی بود و در این طرح به مباحث گردشگری تبدیل شده است. خواهش من این است که این طرح به کمیسیون برگردد و در عوض شهرداری تهران مکلف به ارائه لایحه سازمان گردشگری شود که اگر این لایحه بیاید همه این موارد در آن خواهد بود. اگر این سازمان تشکیل نشود به یکپارچگی موضوع گردشگری در شهر لطمه خواهد خورد.
 
اما زهرا نژادبهرام در جایگاه موافقت با این  طرح گفت: شهرداری تهران بر اساس طرح جامع توسعه مصوب سال 86 وهمچنین ماده 24 در برنامه پنج ساله سوم که بر توسعه گردشگری پایدار تاکید کرده است، وظایفی را بر عهده دارد. به اعتقاد کمیسیون معماری و شهرسازی گردشگری پایدار حاصل نمی‌شود مگر این که بتوانیم ظرفیت‌هاو زیرساخت‌های اصلی آن را در طرح تفصیلی دیده و لایه های مربوط به آن را ایجاد کرده باشیم. اینکه کجا و کدام پهنه‌ها این امکان را دارند که در موضوع گردشگری مورد توجه قرار گرفته و پیگیری شوند. اینها ظرفیتی است که رح تفصیلی می‌دهد. ضمن این که کاربری‌ها را بر اساس پهنه ای که می‌تواند بدهد مشخص می‌کند. لذا من از گزارش کمیسیون دفاع می کنم به این دلیل که زیر ساخت‌ها را ایجاد می‌کند.
 
در ادامه شهرداری تهران موافقت خود با این طرح را اعلام کرد و اعضا با 11 رای موافق آن را به تصویب رساندند.
 
15-270

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: