• يکشنبه ١٩ بهمن ١٣٩٩-١٠:١٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٦٤٥
علی اعطا:

شهردار تهران شخصا مصوبه حفاظت از ميراث معاصر را دنبال كند/برند حناچى پل و اتوبان نيست، فرهنگ و ميراث است

 
‏‎به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا روز یکشنبه در جریان دویست و هفتادمین جلسه شورای شهر با اشاره به مصوبه الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه حفاظت از میراث معماری معاصر شهر تهران در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری گفت: به موجب این مصوبه مقرر شده بود شهرداری تهران در یک بازه زمانی دوماهه مجموعه‌ای از اقدامات را انجام دهد.
 
‏‎وی گفت: مقرر بود شهرداری تهران با رویکردهایی از جمله سیاست‌های مالی و کالبدی و بهره برداری، جهت حفاظت از این آثار پیگیری ثبت برخی از این آثار در فهرست میراث فرهنگی، تهیه بانک اطلاعاتی و مسائلی از قبیل حق انتقال توسعه، لایحه را ارائه دهد.
 
‏‎اعطا ادامه داد: اخیراً اقدامات خوبى در معاونت شهرسازی و معماری و سازمان نوسازی در این خصوص انجام شده اما آنچه مشهود است این است که در مهلتی مقرر و زمان مناسب، این مصوبه در این دوره به سرانجام نخواهد رسید.
 
‏‎سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این مصوبه شورا بر مبنای یکی از راهبردهای طرح جامع تهران است که از لزوم حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی و معاصر شهر تهران صحبت می کند، اظهار داشت: برند شهردار تهران ساخت پل و تونل نیست، فرهنگ و هويت و ميراث است.
 
‏‎رئیس کمیته معماری و طرح های شهری تاکید کرد: این مصوبه بر اساس طرح جامع بوده است؛ طرح جامعی که در  دولت دوم اصلاحات، دکتر حناچی از کسانی بود كه از راهبران تهيه طرح بود.  
 
‏‎به گفته وی، یکی از جهت‌گیری‌های این مصوبه حفاظت از بافت‌ها و بناهای ارزشمند معاصر است و موجب شگفتی است که در این دوره که شورای شهر هم به این مسائل گرایش دارد، با اولویت دست چندم با آن برخورد می‌شود.
 
‏‎وی با بیان اینکه تقریباً هر هفته یا هر ۱۰ روز یکبار خبر تخریب بناها و آثار ارزشمند را که هویت کالبدي و هويت منظرین شهر را تشکیل می دهند می شنویم،  گفت : برای این بی عملی، سستی و تعلل، اگر  اراده جدی شکل نگیرد، ماه‌های آینده هم سپری می‌شود و این مصوبه که دغدغه این دوره از شورا بوده ، به بایگانی مصوبات ۲۰ سال اخیر شوراهای شهر می پیوندد.
 
‏‎اعطا از شهردار تهران خواست که در رابطه با اجرای این مصوبه تعلل نشود و خود پیروز حناچی این مصوبه را به طور مستقیم دنبال کند تا به نتیجه برسد.
2-270

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: