• سه شنبه ٣٠ دی ١٣٩٩-١٧:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٤٥٥
محسن هاشمی در مراسم اختتاميه مسابقه ملي يادمان سرباز وطن:

نباید بگذاریم سرمایه های ملی تبدیل به سوژه ای برای دو قطبی های کاذب شود

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سابقه شناخت طولانی آیت الله هاشمی رفسنجانی از سردار سلیمانی که همواره وی را فرماندهانی با نگرش عقلایی و منطقی که تحلیلهای واقعی دارد توصیف کرده اند و با بیان اینکه سردار سلیمانی همواره به دنبال تحقق انسجام اجتماعی و تقویت همدلی در جامعه بود و این سردار بزرگ همواره تاکید داشت که عنوان سرباز به وی اطلاق شود گفت: اگر در درک مسائل اینچنینی دقت نشود ، موضوعاتی که می تواند موجب انسجام اجتماعی و افزایش سرمایه ملی گردد، تبدیل به سوژه ای برای دوقطبی سازی های کاذب خواهد شد و آنگاه بجای تقویت همدلی شاهد تعمیق اختلافات وشکافهای اجتماعی خواهیم بود.

به گزارش معاونت ارتباطات وامور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مراسم اختتاميه مسابقه ملي يادمان سرباز وطن با حضور محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران برگزار شد.

هاشمی در این مراسم گفت: در پایان دیماه پرحادثه قرار داریم، ماهی که اوایل آن حادثه دلخراش زلزله بم با بیش از 40 هزار کشته رخ داد، در دهه دوم آن ترور سردار سلیمانی، پرواز اکراین و رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را داشتیم و روز آخر دیماه نیز حادثه پلاسکو  شهادت آتش نشانان را شاهد بودیم.

امروز در مراسم اختتامیه مسابقه طراحی یادمان سرباز وطن، که اجرای با تاخیر مصوبه شورای شهر است، مناسب دیدم که به نقش این رخدادها و سوانح طبیعی و غیرطبیعی در انسجام اجتماعی و تقویت سرمایه اجتماعی بپردازم.

ما تشییع جنازه تاریخی آیت الله هاشمی رفسنجانی و بدرقه بی نظیر سردار سلیمانی را بیاد داریم، تاثر عمومی در حادثه پلاسکو و اتفاقاتی که موجب می شد انسانها در اقشار، سلایق جایگاههای متفاوت همذات پنداری و همدلی پیدا کنند.

با شناخت طولانی که از سردار سلیمانی دارم، می توانم بگویم یکی از اهدف اصلی ایشان نیز تحقق همین انسجام اجتماعی و تقویت همدلی در جامعه بود، تاکید ایشان بر عنوان سرباز برای خود و پرهیز از القاب وصفات نشان از روحیه تواضع، اخلاص و هدف محوری ایشان دارد و ضروری است که ما از سرمایه شهادت و محبوبیت سردار سلیمانی برای تحقق هدفش استفاده کنیم، نه آنکه با اهداف سیاسی و جناحی بخواهیم محبوبیت و جایگاه ایشان را در مسایل روزمره سلیقه ای خود مصرف کنیم.

اگر این دقت صورت نگیرد، موضوعاتی که می تواند موجب انسجام اجتماعی وافزایش سرمایه ملی گردد، تبدیل به سوژه ای برای دوقطبی سازی های کاذب خواهد شد و آنگاه بجای تقویت همدلی شاهد تعمیق اختلافات وشکافهای اجتماعی خواهیم بود.

مناسب است که در این فرصت اشاره به سابقه آشنایی سردار سلیمانی با آیت الله هاشمی رفسنجانی داشته باشم که بیش از سی سال، یعنی از دوران دفاع مقدس تا واپسین روزهای حیات ادامه پیدا کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، همواره در خاطرات خود، سردار سلیمانی را  از فرماندهانی با نگرش عقلایی و منطقی توصیف کرده اند که تحلیلهای واقعی دارد، این به معنای آن است که دو قطبی سازی مقاومت دربرابر تنش زدایی، شجاعت در برابر عقلانیت و ارزشها در برابر توسعه صحیح نیست، ما باید رویکردی را برای ساختن آینده انتخاب کنیم که اهداف و آرمانهایمان با رفاه و آسایش مردم محقق شود  در غیر اینصورت آرمانهایمان نیز قابل تحقق نخواهد بود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: