• دوشنبه ٢٩ دی ١٣٩٩-١٣:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٤٣٣
علی اعطا در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

لیست نهایی منتخبان آزمون دستیاران مدیران شهری شفاف اعلام شود/ سهم هر منطقه شهرداری، ۲ دستیار است/ زمان آغاز به کار و فعالیت سازمانی نیروها هنوز مشخص نیست

سخنگوی شورای شهر تهران بر ضرورت اعلام شفاف لیست نهایی منتخبان آزمون دستیاران مدیران شهری تاکید کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره سرانجام تذکرش به شهرداری درباره شفافیت در اعلام لیست منتخبان آزمون دستیاران مدیران شهری گفت: من اگرچه در این زمینه تذکر دادم، اما هنوز جواب مکتوبی نداده‌اند و منتظر جواب هستم. 

او ادامه داد: در تذکرم گفتم، برایند آزمون و معیارها باید شفاف شوند و شهرداری اسامی را منتشر کند. اکنون به یک لیست سه برابر ظرفیت رسیدم که تا این مرحله افراد براساس آزمون و کانون ارزیابی انتخاب شدند و این لیست سه برابر ظرفیت و تعدادی که می‌خواهند مشغول به کار شوند، توسط مصاحبه‌هایی در معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها در حال گزینش‌های بعدی هستند. 

سخنگوی شورای شهر تهران درباره چگونگی گزینش و انتخاب این افراد گفت: به اینکه می‌گویند، هیچ اشکالی به آن وارد نیست کاری نداریم، اما می‌گویم هرچه که هست شفاف اعلام شود، اسامی افراد و نمرات اعلام شود.

وی تصریح کرد: لیست نهایی باید اعلام و شفاف شود، چرا که شفافیت باعث می‌شود، در صورت ورود شخصی با نسبت درجه یک و دو به شهرداری، وقتی نمره و مراحل کار معلوم باشد، کسی نمی‌تواند بگوید، رانتی پشت این انتخاب وجود داشته است. 

«علی محمد سعادتی» شهردار منطقه ۱۲ شهر تهران درباره جزئیات مصاحبه با افراد پذیرفته شده در آزمون کتبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: موضوع جذب دستیاران مدیران ارشد شهری توسط معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، برنامه‌ریزی و از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار آگهی برگزاری آزمون منتشر و آزمون از طریق سازمان سنجش برگزار شد. 

او ادامه داد: از نفرات برگزیده آزمون کتبی در یک مرحله مصاحبه فنی و اولیه توسط مرکز استعدادیابی شهرداری تهران انجام شد و نفرات برگزیده در شهرداری تهران مشخص شدند. سپس از مدیران شهری درخواست کردند، رشته‌های تحصیلی که در منطقه، سازمان و یا شرکتی که مشغول فعالیت هستند را اعلام کنند و ما نیز رشته‌های تحصیلی مورد نیاز را معرفی کردیم. 

سعادتی درباره نفرات انتخاب شده در آزمون اولیه گفت: لیست نفراتی که در رشته‌های تحصیلی بعد از آزمون و گزینش‌های اولیه انتخاب شدند را به همه شهرداران مناطق، روسای سازمان‌ها و مدیرعاملان شرکت‌ها و مدیرکل‌های ستادی و معاونان شهردار ارائه و برای هر نهادی نیز یک ظرفیتی را مشخص کردند. 

او ادامه داد: برای مثال هر شهردار منطقه می‌تواند ۲ نفر را انتخاب کند. به منطقه ۱۲، در مجموع ۵۲ نفر اعلام شده که با آن‌ها مصاحبه و دو نفر را به عنوان برگزیده به معاونت توسعه منابع انسانی اعلام کردیم. 

سعادتی درباره معیار انتخاب افراد در منطقه ۱۲ گفت: در منطقه ۱۲ از منظر ارزش‌های معماری و شهرسازی رشته‌های طراحی شهری، شهرسازی و مدیریت کارآفرینی در حوزه اقتصادی افراد را معرفی کردیم. 

او در پاسخ به این سوال که آیا هر منطقه ظرفیت مشخصی دارد و تعداد افراد مورد پذیرش در مناطق مختلف متفاوت است یا خیر؟ گفت: در همه مناطق شهرداران مجاز به انتخاب دو نفر هستند. پس از آزمون کتبی باز هم آزمون‌های دیگری از برگزیدگان گرفته شده و افرادی که در منطقه ۱۲ با آن‌ها مصاحبه کردیم، در مناطق دیگر نیز مصاحبه داشتند. 

سعادتی در واکنش به اینکه هنوز مشخص نیست، افرادی که به استخدام شهرداری در می‌آیند، قرار است در کجا مشغول به کار شوند؟ گفت: برای من هم هنوز به لحاظ سازمانی این مساله دقیق روشن نیست، اما برنامه‌ای که ما برای آن‌ها در نظر داریم، این است که این افراد به لحاظ دانش حرفه‌ای و تخصصی واجد صلاحیت هستند و سعی می‌کنیم در فرایند مدیریت شهر و برنامه‌ریزی‌هایی که برای شهر خواهیم داشت، از دانش این افراد استفاده کنیم و هم آن‌ها را با معضلات، مسائل و واقعیت‌های شهر که ممکن است در فضای آکادمیک وجود نداشته باشد، آشنا کنیم. 

شهردار منطقه ۱۲ ادمه داد: به مرور تجربه این افراد افزایش پیدا می‌کند و با دانش و تخصصی که دارند، در چند سال آینده ظرفیت‌ها و پشتوانه‌هایی برای مدیریت شهری خواهند شد. 

او در پاسخ به این سوال که این افراد از چه زمانی مشغول به کار می‌شوند، گفت: از این موضوع نیز اطلاعی ندارم و معاونت توسعه منابع انسانی اعلام می‌کند. 

به گزارش ایلنا، گزینش برگزیدگان آزمون دستیاران مدیران شهری در سازمان‌ها؛ شهرداری‌های مناطق، معاونت‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران در حال برگزاری است. آزمون استخدام دستیاران مدیران شهرداری تهران در مهرماه سال جاری توسط شرکت تعاونی سازمان سنجش و با حضور دو هزار و۶۰۰ داوطلب برگزار شد. شهرداری در این آزمون ۲۵۶ نفر را به عنوان دستیار مدیران شهری انتخاب می‌کند و سه برابر ظرفیت استخدامی، برای مراحل بعدی دعوت به مصاحبه شده‌اند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: