• سه شنبه ١٦ دی ١٣٩٩-١٣:٢٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٢٨٦
حسینی میلانی:

شورایاری‌ها و محلات از آلودگی پایانه‌ها شکایت دارند

رییس کمیته محیط زیست شورا با بیان اینکه پایانه‌های اتوبوسرانی در داخل بافت شهری قرار دارند، اظهار داشت: شورایاری‌هایی  که  محلات آنها  در مجاورت قرار دارند، نسبت به آلودگی در این مناطق شکایت دارند و اعتراضات خود را بارها به ستاد شورایاری‌ها و کمیسیون سلامت و محیط‌زیست اعلام کرده‌اند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید آرش حسینی میلانی صبح امروز در دویست و شصت و دومین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران در موافقت با لایحه تعیین ضوابط کنترل آلاینده‌های هوا در پایانه‌های اتوبوسرانی و ترمینال گفت: دوستانی که در مخالفت با این لایحه صحبت کردند، با کلیت این طرح موافق بوده و تنها با بخشی از آن مخالف هستند که امکان حل آن در جزییات وجود دارد. 
 
وی با اشاره به شرایط آلودگی هوای تهران اظهار داشت: تهران در یک هفته اخیر با شرایط بحرانی در وضعیت آلودگی هوا روبه‌رو بوده است. مسئله استفاده از سوخت مازوت در دو سال اخیر مطرح است. اما از گذشته نزدیک به ۳۰ درصد از ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون  مربوط به اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های دیزل است. 
 
وی با بیان اینکه پایانه‌های اتوبوسرانی در داخل بافت شهری قرار دارند، اظهار داشت: شورایاری‌هایی  که  محلات آنها  در مجاورت قرار دارند، نسبت به آلودگی در این مناطق شکایت دارند و اعتراضات خود را بارها به ستاد شورایاری‌ها و کمیسیون سلامت و محیط‌زیست اعلام کرده‌اند. 
 
سخنگوی کمیسیون سلامت و محیط‌زیست با بیان برنامه سوم توسعه شهر تهران رسیدگی و کنترل آلاینده‌های هوا در اتوبوس‌ها و پایانه‌ها را تکلیف کرده است، تصریح کرد: قانون هوای پاک به عنوان یک قانون بالادستی نصب فیلتر دوده بر اتوبوس‌ها را الزامی کرده و کارگروه اضطراری آلودگی هوا هم الزام کرده که توقف اتوبوس‌ها در پایانه‌ها کمتر باشد. مطالعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم درباره اولویت‌های رفع آلودگی هوای تهران هم نصب فیلتر دوده را راهکاری برشمرده که بیشترین بازدهی نسبت به هزینه‌ها دارد.
13-262

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: