• دوشنبه ١٠ آذر ١٣٩٩-١٢:٤٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٧٦٢
گزارش اقتصاد آنلاین از کلیات جلسه 251 شورای شهر تهران؛

حق بهره‌برداری از مقبره صوراسرافیل به انجمن روزنامه‌نگاران تهران رسید/ انتقاد به شهرداری درباره انتشار دوباره بوی نامطبوع

رییس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران بوی نامطبوع در تهران را به اژدهای چند سری تشبیه کرد که هربار یک سر تازه به آن اضافه می‌شود

 
 
 
به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از لقتصاد آنلاین: دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مطابق با دستور العمل‌های ستاد ملی کرونا به صورت ترکیبی حضوری و‌مجازی به ریاست محسن هاشمی برگزار شد.
 
در ادامه جلسه آرش میلانی، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران نیز ضمن تسلیت شهادت دانشمند هسته‌ای، تذکری درخصوص انتشار مجدد بوی نامطبوع در تهران داد و آن را به اژدهای چند سری تشبیه کرد که هربار یک سر تازه به آن اضافه می‌شود. او به شهرداری تذکر داد تا یک معاونت را به عنوان متولی اصلی در شهرداری برای حل این معضل انتخاب کند.
 
تذکر بعدی متعلق به محمود میرلوحی بود او از دولت خواست تا در تامین ناوگان حمل و نقل عمومی مشارکت داشته باشد.
 
مجید فراهانی نیز از شهرداری تهران خواست تا نظام نامه پایش برنامه پنج ساله توسعه شهر تهران را بعد از تاخیر ۵۲۷ روزه ارائه کند.
 
محمدجواد حق شناس نیز در تذکر دیگری از شهرداری خواست تا مطالباتش از دولت را فورا وصول کند او با اشاره به طلب ۳۰ هزار میلیاردی شهرداری از دولت گفت که شهرداری جسارت و توان ورود به عرصه تعیین تکلیف بار تحمیلی دولت بر نظام مالی شهرداری تهران را ندارد.
 
بعد از آن، محمد سالاری از تغییرات ناگهانی لایحه مالیات بر ارزش افزوده انتقاد کرد و تصمیم امروز مجلس را آزمونی بزرگ در دفاع از جایگاه مدیریت شهری دانست.
 
همچنین شهربانو امانی نیز در تذکری، از کوتاهی معاونت حمل و نقل و ترافیک  در ارائه لایحه ضوابط کنترل آلایندگی پایانه‌های اتوبوسرانی و ترمینال‌ها انتقاد کرد.
 
ادامه جلسه به بررسی دستورات صحن اختصاص داشت، در ابتدا طرح دو‌فوریتی تغییر نام خیابان صنایع در محدوده میدان نوبنیاد در کنار وزارت دفاع به نام شهید محسن فخری زاده با موافقت اعضا به تصویب رسید.
 
در ادامه، کلیات طرح انتخاب حسابرس و حسابرسی از شهرداری تهران و موسسات تابعه با اکثریت آرا به تصویب رسید. فراهانی، رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران، در توضیح این طرح اعلام کرد که انتخاب حسابرس اهمیت زیادی برای شورا دارد و باعث می‌شود تا کارها به صورت فرآیندی انجام شود و از اعمال سلیقه‌ای ممانعت شود.
 
همچنین یک نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران به عنوان قائم مقام ذیحساب معرفی شد که اعضای شورا به انتخاب او رای مثبت دادند.
 
اعضای شورای شهر تهران در ادامه یک فوریت طرحی را تصویب کردند که بر اساس آن شهرداری ملزم به واگذاری حق بهره برداری از مقبره جهانگیر خان صور اسرافیل به انجمن روزنامه نگاران تهران و مشارکت در بازسازی آن شد.
 
صور اسرافیل پدر روزنامه نگاری نوین ایران و نماد رسانه مشروطه است.
 
 شورا بعد از این دستور، طرح  تعیین حسابرسان منتخب شورا جهت انجام عملیات حسابرسی سال ۹۹ شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته را بررسی کرد که البته اعضای شورای نیز پیشنهاداتی در بندهای مختلف آن داشتند.
 
در پایان جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران، معلم خیر خوزستانی حسین اسدی که ارثیه پدری خود را برای خرید تبلت دانش آموزان روستایی اختصاص داده بود، در صحن حضور پیدا کرد. اعضای شورا نیز از اقدام او تقدیر کردند و هدایایی به رسم یادبود به او اهدا کردند.
 
اقتصادآنلاین - فائزه مومنی

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: