• دوشنبه ١٠ آذر ١٣٩٩-١١:٣٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٧٥٩

پاسخ شهردار تهران در پی اعتراض مجید فراهانی به کاهش ساعات خدمات رسانی وسایل حمل و نقل عمومی

پیروز حناچی در خصوص تذکر رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران به کاهش ساعات خدمات رسانی وسایل حمل و نقل عمومی واکنش نشان داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران پیروز حناچی در خصوص تذکر رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران به کاهش ساعات خدمات رسانی وسایل حمل و نقل عمومی واکنش نشان داد.

متن پاسخ به شرح ذیل است:

 بازگشت به نامه شماره ۱۶۰/۱۸۹۵۶ مورخ 1399/8/21 در خصوص تذكر جناب آقاي مجيد فراهاني، عضو محترم شوراي اسلامي شهر تهران پيرامون «لغو كاهش ساعت كار حمل‌ونقل عمومي به‌منظور صيانت از سلامت شهروندان» به استحضار مي‌رساند:

1- با عنايت به تصميمات ستاد ملي مقابله با كرونا مبني بر اعمال محدوديت يك‌ماهه براي فعاليت مشاغل غيرضروري در شهر تهران و مراكز استان‌ها بعد از ساعت 18 از بيستم آبان ماه سال جاري و اعمال محدوديت و كاهش فعاليت در خطوط متروي شهر تهران از تاريخ مذكور، اتمام ساعت كاري كليه خطوط داخلي، ساعت 20:30 و خطوط كرج و گلشهر تا ساعت 20:00 كاهش يافت.

2- به‌منظور اعمال محدوديت و كاهش فعاليت در خطوط اتوبوسراني، پايان زمان فعاليت ناوگان در تمامي خطوط فيدر (تغذيه‌كننده) در مسير رفت (مبدأ)، آخرين اعزام در ساعت 20:00 و در مسير برگشت (مقصد) نيز آخرين اعزام به ساعت 20:30 تقليل يافت.

3- در همين راستا مقرر گرديد در روزهاي اوليه اجراي طرح، وضعيت آمار مسافرين و نحوه سرويس‌دهي در ساعات پاياني فعاليت خطوط مترو و اتوبوسراني به‌طور روزانه توسط ناظران و عوامل اجرايي شهرداري مورد بررسي و تحليل قرار گيرد تا ضمن اصلاح نحوه سرويس رساني، در صورت لزوم نسبت به افزايش ساعات كار خطوط حمل‌ونقل عمومي و خدمت‌رساني به شهروندان اقدام شايسته صورت گيرد.

4- بررسي‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد كه از زمان اعمال محدوديت تاكنون، اوج تراكم مسافر در ساعات پاياني و بين ساعت 18:30 لغايت 20:00 در خطوط مترو و اتوبوس است و بر اين اساس بهتر است يك ساعت لغايت يك ساعت و نيم به زمان سرويس‌دهي خطوط مترو و اتوبوس در شهر تهران در ساعات پاياني نسبت به حالت قبل اضافه گردد تا سرويس‌دهي مناسب‌تري به شهروندان تهراني صورت گيرد.

5- با توجه به نتايج بررسي‌هاي انجام شده مبني بر اوج تراكم مسافر در ساعات پاياني خدمت‌رساني در خطوط مترو و اتوبوس، ساعت كاري خطوط مترو و اتوبوس از تاريخ اول آذرماه سال جاري، در شهر تهران از ساعت 20:30 به ساعت 22:00 به‌منظور سرويس‌دهي مناسب‌تر به شهروندان تهراني تغيير يافته است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: